بانک و بیمهطلا و ارز

فهرست کامل کالاهای مشمول ۳اولویت ارزی منتشر شد/ احتمال ممنوعیت واردات برخی کالاها

بعد از اجرای سیاست یکسان‌سازی نرخ ارز از بیست و یکم فروردین ماه سال جاری، دولت بدون لحاظ کردن اولویت‌بندی، دلار ۴۲۰۰ تومانی با نرخ دولتی را در اختیار واردکنندگان قرار داد که بر اساس آمارهای رسمی وزارت صنعت، معدن و تجارت تا نیمه خردادماه، بالغ بر بیست میلیارد دلار کالا ثبت سفارش شده است.

بر اساس آخرین آمارهای رسمی بانک مرکزی، تا ۲۷ خردادماه معادل ۱۶ میلیارد و ۷۰۰ میلیون دلار ارز برای واردات کالاها تخصیص یافته که از این رقم، ۸ میلیارد و ۷۲۰ میلیون دلار ارز در اختیار متقاضیان قرار گرفته است. به گزارش آرمان اقتصادی به نقل از مهر، اما پس از گذشت زمان، دولت تصمیم گرفته تا دلار ۴۲۰۰ تومانی را تنها به کالاهای اساسی و ضرروری مورد نیاز کشور شامل مواد اولیه و ماشین آلات اختصاص دهد و بر این اساس سه اولویت را برای دریافت دلار ۴۲۰۰ تومانی تعیین کرده است.

همچنین بخوانید

 

بر این اساس نرخ ارز اولویت اول دلار ۴۲۰۰ تومانی با احتساب یارانه ۴۰۰ تومانی، اولویت دوم دلار ۴۲۰۰ تومانی و اولویت سوم دلار ۴۲۰۰ تومانی به علاوه ارزش اظهارنامه صادراتی خواهد بود. البته دولت اعلام کرده است که ممکن است واردات برخی کالاها را نیز ممنوع و محدود کند.

در ادامه فهرست کامل اولویت‌بندی سه گانه دولت را همراه با اسامی و ردیف تعرفه کالایی، منتشر می‌شود.

برای مشاهده جداول اولویت بندی گروه یک،  گروه دو و گروه سه کلیک کنید.

 

منبع

اقتصاد.آنلاین

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا