امور زیربناییراه و ساختمان

افزایش سهم شبکه ریلی از جابجایی بار بندری / تشویق سرمایه‌گذاران برای توسعه زیرساخت‌های ریلی در بنادر

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به برنامه‌های سازمان بنادر برای اتصال سه بندر شهید رجایی، امام خمینی و بندر امیرآباد به شبکه ریلی گفت: به دنبال ایجاد سرمایه‌گذاری‌های جدید برای اتصال بنادر به شبکه ریلی هستیم.

همچنین بخوانید

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی،، محمد راستاد ضمن بازدید از ششمین نمایشگاه بین المللی حمل و نقل ریلی و صنایع وابسته در جمع خبرنگاران با بیان اینکه یکی از مهمترین سیاست‌های ما افزایش حمل بار از بنادر از طریق قطار است گفت: به دنبال افزایش سهم حمل و نقل بار از طریق ریل و قطار هستیم.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به مزیت‌های رقابتی در شقوق حمل و نقل برای جابجایی بار اظهار داشت: اولویت اول سازمان بنادر توسعه حمل و نقل ریلی در بندر شهید رجایی است.

راستاد ادامه داد: توسعه زیرساخت‌های ریلی در بندر امام خمینی را در دستور کار خود قرار داده‌ایم و سیاست‌مان این است که عمده کالاهای فله از بندر امام از طریق حمل و نقل ریلی در کشور توزیع شود.

وی درباره اتصال بندر شهید رجایی به شبکه ریلی تاکید کرد: در تلاش هستیم تا با مشارکت سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی مذاکرات برای توسعه زیرساخت‌های ریلی در پایانه بندر شهید رجایی را توسعه دهیم.

وی درباره دسترسی بنادر شمالی به حمل و نقل ریلی گفت: در راستای اتصال بنادر شمالی به شبکه ریلی به دنبال توسعه زیرساخت‌های بندر امیرآباد در استان مازندران هستیم و تنها بندر شمالی که به شبکه ریلی دسترسی دارد بندر امیرآباد است.

مدیرعامل شرکت بنادر و دریانوردی ادامه داد: در بندر امیرآباد اسکله رورو وجود د ارد که در این اسکله قطار می‌تواند به صورت مستقیم به شناور متصل شده و بار به راحتی به روی شبکه ریلی وارد شود.

 

 

 

 

منبع

ایلنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا