امور زیربناییبورس اوراقراه و ساختمان

معرفی ظرفیت های بازار سرمایه به صنعت حمل و نقل ریلی

ششمین نمایشگاه بین المللی حمل و نقل ریلی روز گذشته با حضور وزیر راه و شهرسازی، وزیر صنعت، معدن و تجارت، وزیر دفاع، معاون فناوری رئیس‌جمهور و تعدادی دیگر از مقامات ششمین نمایشگاه بین‌المللی حمل‌ونقل ریلی آغاز به کار کرد. در این نمایشگاه شرکت های تامین سرمایه به نمایندگی از بازار سرمایه کشور حضور پررنگی دارند.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، در همین رابطه ولی نادی قمی، مدیرعامل شرکت تامین سرمایه نوین در خصوص اهداف شرکت های تامین سرمایه برای حضور در این نمایشگاه تخصصی گفت:  صنعت حمل و نقل ریلی به تازگی به در حال شناخت بازار سرمایه به عنوان محلی برای تامین مالی است و مشتری های تامین سرمایه ها در این حوزه رو به افزایش است.

وی با اشاره به اینکه نخستین تامین مالی صنعت حمل و نقل ریلی در تامین سرمایه نوین انجام شده است، اظهار داشت: صنعت حمل و نقل ریلی اساس توسعه است.

این کارشناس بازار سرمایه در تحلیل صنعت حمل و نقل ریلی افزود: ایران یک کشور پهناور و مانند پلی است که کشورهای حوزه خزر را به آب های آزاد خلیج فارس متصل می کند و از شرق به غرب هم مسیر اتصال کشورهای شرق آسیا به قاره سبز و اروپا است.

نادی با اشاره به اینکه ایران موقعیت جغرافیایی استراتژیک دارد و کشور گسترده ای است، گفت:  ایران از لحاظ موقعیت استراتژیک و گستردگی ۵ برابر آلمان است بنابراین در عرصه حمل و نقل جهانی هم جایگاه ویژه ای دارد.

وی با تاکید بر اینکه جاده کهن ابریشم از ایران عبور می کرده است، افزود:  اساس توسعه کشور ، توسعه جاده های حمل و نقل به خصوص حمل و نقل ریلی است که باعث رونق اقتصادی و ثبات سیاسی می شود.

مدیر عامل تامین سرمایه نوین در خصوص ارتقای تولید داخلی در حوزه ریلی نیز تاکید کرد: هرچند در ایران چند تولید کننده خوب ریل و واگن سازی فعالیت می کنند اما در این حوزه توسعه اولویت بیشتری از تولید داخلی دارد.

به گفته وی هر کشوری برای توسعه در درجه اول صنعت حمل و نقل را رونق می دهد و کلید توسعه ، صنعت حمل و نقل به خصوص حوزه ریلی است.

رویکرد تعاملی با مشتری نهایی

در ادامه علی جبل عاملی ، مدیر بازایابی و برندیگ تامین سرمایه نوین در گفت و گو با پایگاه خبری بازار سرمایه (سنا) در خصوص مهمترین اهداف و دستاوردهای حضور تامین سرمایه ها در نمایشگاه صنعت حمل و نقل ریلی گفت: مهمترین سیاست تامین سرمایه ها رویکرد تعاملی با مشتری های نهایی است.

وی با اشاره به اینکه در اطلس صنعتی کشور شرکت های بزرگ، کوچک و متوسط زیادی فعال هستند که همه آنها با خدمات بازار سرمایه آشنایی ندارند، گفت: حضور تامین سرمایه ها در نمایشگاه های تخصصی باعث تحقق هدف فرهنگ سازی و آموزش همه خدمات بازار سرمایه به صنایع مختلف است.

وی به حضور صنایع متنوع در نمایشگاه صنعت ریلی اشاره کرد و افزود:  شرکت های فولاد ساز، کابل سازی، مهندسی و تامین کننده ریل و پروژه محور و شرکت کنندگان خارجی  که از نحوه های تامین مالی از بازار سرمایه آگاه نیستند در این نمایشگاه حضور دارند و تامین سرمایه ها قصد دارند به  سمت تعامل با بخش هایی  که با بازار سرمایه آشنا نیستند ، حرکت کنند.

وی همچنین جایگاه استراتژیک صنعت حمل و نقل ریلی در بعد اقتصادی ، امنیت و توسعه پایدار را مورد توجه قرار داد و گفت:  حمل و نقل ریلی به خصوص در شرایط تحریم ها وابستگی کمتری به بازارهای خارجی دارد و  جریان مبادله کالا و مسافر را در کشور برقرار می کند.

جبل عاملی با تاکید بر اینکه در حوزه صنعت حمل و نقل ریلی تامین مالی و دریافت خدمات از بازار سرمایه با حجم بسیار کمی انجام شده است، گفت: این صنعت پتانسیل خوبی برای تامین مالی از بازار سرمایه دارد چراکه در شرایط تحریم ها نیز کمترین آسیب پذیری را خواهد داشت.

 

منبع

SENA

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا