بورسبورس اوراق

سقف شکنی‌های پیاپی بورس برای ششمین روز متوالی/ تغییر زمین بازی به نفع پالایشی‌ها با هجوم نقدینگی جدید

 

در دوساعت ابتدایی معاملات آخرین روز کاری هفته شاهد رشد ۲.۳۸ درصدی شاخص کل و فتح قله‌های جدید با ورود نقدینگی بیش از ۱۱۰ میلیارد تومانی هستیم. این در حالی است که ارزش معاملات نیز رشد قابل توجهی نسبت به روزهای قبل از خود نشان داده است و تا این لحظه رقم ۴۵۰ میلیارد تومان ارزش معاملات خرد برای بورس و فرابورس ثبت شده است.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، در ششمین روز صعود خیره کننده شاخص بورس شاهد جابجایی رکورد ورود نقدینگی در دو ساعت ابتدایی معاملات بازار سهام هستیم. از این رو تاکنون شاخص کل با افزایش ۲۴۶۶ واحدی به رقم ۱۰۹ هزار واحد رسید. شاخص هم وزن نیز با شتاب کمتری در حال فتح قله‌های جدید است و تا این لحظه با رشد ۱۹۲ واحدی در ارتفاع ۱۸ هزار و ۵۳۸ واحد قرار دارد.

در این بین تا این لحظه بالغ بر یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون ورقه بهادار به ارزش ۷۰۰ میلیارد تومان در بورس و فرابورس دادوستد شده است که از این میزان بیش از ۵۰۰ میلیارد تومان به معاملات خرد سهام و حق تقدم در دوبازار اختصاص داشته است. همچنین تا این لحظه بالغ بر ۱۲۰ میلیارد تومان پول هوشمند جدید به بورس سرازیر شده است که بیش از نیمی از این مبلغ به گروه پالایشی اختصاص داشته است.

در بین گروه های بورسی نیز امروز شاهد صف خرید شدن تمام نمادهای گروه پالایشی هستیم. به نظر می رسد پس از پنج روز صدر نشینی گروه فلزی-معدنی حال نوبت به رالی صعودی گروه پتروشیمی-پالایشی رسیده است.از سوی دیگر همچنین کارشناسان معتقدند با ادامه روند ورود نقدینگی تازه نفس، سقف شکنی های شاخص برای هفته آتی نیز تداوم داشته باشد.

اما در بین نمادهای تاثیرگذار بر شاخص «فارس»، «فولاد» و «کگل» تاکنون مجموعا ۸۰۰ واحد شاخص را تقویت کرده اند.

در فرابورس هم شاخص با رشد ۲.۳۱ درصدی (افزایش  ۲۹ واحدی) در ارتفاع یک هزار و ۲۴۲ واحد نوسان می کند. در این بازر نیز دو پتروشیمی زاگرس و مارون پیشتاز تقویت آیفکس هستند.

 

منبع

اقتصاد.آنلاین

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا