صنعتصنعت، معدن، تجارت

حضور مشترک سازمان گسترش و شرکت های تابعه درنمایشگاه بین المللی صنایع ریلی

با حضور وزیران راه و شهرسازی و صنعت ،‌معدن و تجارت ششمین نمایشگاه بین‌المللی حمل و نقل ریلی و صنایع وابسته آغاز به کار کرد

همچنین بخوانید

به گزارش آرمان اقتصادی ، در این نمایشگاه که از امروز تا ۱تیر ۱۳۹۷ برپاست ، ۹۰شرکت داخلی و خارجی در این نمایشگاه جدیدترین دستاوردهای حوزه راه آهن و صنعت حمل و نقل ریلی در حوزه تولید ریل و انواع واگن و همچنین خدمات حمل و نقل و شرکت‌های فعال به بازدید‌کنندگان نمایش داده می شود.

عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی در این نمایشگاه از غرفه ایدرو دیدن کرد و با فعالیت ها سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران در صنایع ریلی آشنا شد.

سازمان گسترش ونوسازی صنایع ایران مسئولیت قرارداد تامین ۲۰۰۰ واگن برای ۹ کلان شهر کشور با تاکید بر حمایت از تولید داخل را عهده دار است . در قالب همکاری و مشارکت تعریف شده بین سازمان شهرداری ها و دهیاری های وزارت کشور و سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران مقرر گردید تا علاوه بر ساخت داخل نمودن واگن ها تا میزان ۵۵ درصد ، امکان استفاده از توان سازندگان واگن های داخلی فراهم گردد.

همچنین در حاشیه مراسم افتتاح این  نمایشگاه  در مراسمی خط تولید دیزل ملی با ۱۳۰۰ اسب بخار  در دو نوع گازوئیلی و دوگانه سوز افتتاح شد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با تقدیر از تلاش متخصصان کشورمان برای ساخت این موتور ملی گفت: توان و نیروی محرکه یکی از مولفه های توسعه صنعتی در هر کشوری محسوب می شود و امیدواریم با رونمایی از خط تولید این موتور ملی گام های ارزشمندی در توسعه صنعتی برداریم.

محمد شریعتمداری با بیان اینکه این موتور در حوزه های مختلف کاربرد دارد، افزود: وزارت راه و شهرسازی به عنوان نخستین بهره بردار بیش از ۱۰ دستگاه از این موتور ملی را خریداری کرد.

منبع

ایدرو

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا