امور زیربناییكشاورزی و دامپروری

حضور ایران در مجمع سالانه فدراسیون خوراک دام اتحادیه اروپا

ایران برای اولین بار در تاریخ صنعت خوراک دام در مجمع عمومی سالیانه فدراسیون خوراک دام اتحادیه اروپا حضور می‌یابد.

مجید موافق قدیری، رئیس انجمن صنایع خوراک دام، طیور و آبزیان ایران در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه فردا در مجمع سالیانه فدراسیون تولیدکنندگان خوراک دام اتحادیه اروپا  که به مدت دو روز در لیون فرانسه برگزار می‌شود شرکت خواهد کرد، گفت:این اتفاق برای اولین در تاریخ صنعت خوراک دام ایران رخ می دهد.

وی افزود: قرار است طرف ایرانی ضمن حضور در این گردهمایی، در نشست مشترک با اعضای فدراسیون خوراک دام اتحادیه اروپا شرکت کرده و نقطه نظرات خود را در خصوص تعاملات آتی، تعریف پروژه‌های مشترک و پروژه‌های در دست اجرای صنعت خوراک دام، طیور و آبزیان ایران عنوان کند.

همچنین بخوانید

رئیس انجمن صنایع خوراک دام، طیور و آبزیان ایران با اشاره به اینکه در مجمع سالیانه فدراسیون خوراک دام اتحادیه اروپا با موضوع (توسعه پایدار و شناسایی پتانسیل‌های صنعت خوراک دام ایران) سخنرانی خواهد کرد، افزود: انعقاد تفاهم نامه همکاری این انجمن با فدراسیون خوراک دام اتحادیه اروپا با حضور مقامات دولتی و محلی اتحادیه اروپا از دیگر برنامه های ما است.

وی افزود: محورهای این تفاهم نامه سرمایه گذاری مشترک، کمک به بازاریابی و افزایش سهم بازار در بازارهای مشترک، انتقال دانش و تکنولوژی، آموزش، تحقیقات و اعزام هیات های تجاری عنوان شده است. به گفته قدیری اهمیت انعقاد تفاهم نامه به گونه ای است که این فدراسیون تنها با کشور برزیل تفاهم نامه همکاری دارد و انعقاد این تفاهم نامه نشان از اهمیت و نقش ایران در توسعه صنایع خوراک دام در سالهای اخیر بوده است.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی مجمع سالیانه فدراسیون خوراک دام اتحادیه اروپا سالیانه در یکی از کشورهای عضو اتحادیه اروپا برگزار می شود. در این فدراسیون ۲۳ کشور اتحادیه اروپا عضو دائمی و اصلی، ۷ کشور شامل کشورهای ترکیه، سوئیس، نروژ عضو وابسته و ۲ کشور روسیه و صربستان عضو ناظر این نهاد معتبر بین المللی هستند.

فدراسیون‌ خوراک دام اتحادیه اروپا به عنوان یکی از شاخه‌های اصلی و مهم فدراسیون بین المللی خوراک دام در سال ۱۹۵۹ با حضور ۵ انجمن خوراک دام فرانسه، بلژیک، آلمان، ایتالیا و هلند و با هدف حمایت و یکپارچه‌سازی تصمیمات، رایزنی جهت اتخاذ و توسعه قوانین مناسب، شیوه های تولید خوب و بهره ور، ارتقا کیفیت و ایمنی مواد غذایی، تشویق جهت توسعه پایدار تولید دام، ایجاد فرصتهای تجاری و سرمایه گذاری  در صنعت خوراک دام اروپا تشکیل شد.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا