بورسبورس کالا

تغییر در مشخصات قرارداد آتی سکه طلا / فرمولی برای تعدیل بازار

مدیر مشتقه بورس کالا طی اطلاعیه‌ای از ایجاد تغییراتی در مشخصات قرارداد آتی سکه طلا خبر داد. طبق این تغییرات، تضامین اولیه با توجه به فرمول محاسباتی موجود در جدول زیر اخذ خواهد شد که با توجه به آن تضامین طی زمان ثابت نبوده و به صورت پویا در حال تغییر خواهد بود.

 

به گزارش آرمان اقتصادی؛ بورس کالا طی اطلاعیه‌ای از تغییراتی در مشخصات قرارداد آتی سکه طلا خبر داد. براین اساس، مدیر بازار مشتقه بورس کالا عنوان کرد: طبق مصوبه هیئت پذیرش کالا و اوراق بهادار مبتنی بر کالا، بند ۷۷ مشخصات قرارداد آتی سکه طلا تغییر یافته است و از روز پنجشنبه مورخ ۳۱ خرداد، اجرایی خواهد شد.

طبق این اطلاعیه، تضامین اولیه با توجه به فرمول محاسباتی موجود در جدول زیر اخذ خواهد شد که با توجه به آن تضامین طی زمان ثابت نبوده و به صورت پویا در حال تغییر خواهد بود. مبنای محاسبه وجه تضمین در این فرمول میانگین قیمتهای تسویه در کلیه سررسیدهای قراردادهای آتی در دارایی پایه مربوطه تعیین شده است. اگر وجه تضمین محاسبه شده بر اساس فرمول زیر طی پنج روز کاری متوالی بزرگتر یا طی پنج روز کاری متوالی کوچکتر از وجه تضمین جاری باشد، وجه تضمین باید بر اساس فرمول موجود در جدول زیر تعدیل شود.

شایان ذکر است از ابتدای روز پنجشنبه، مبلغ دو میلیون و ۶۵۰ هزار تومان از مجموع چهار میلیون و ۵۰۰ هزار تومان وجه تضمین اضافی قراردادهای آتی، آزاد خواهد شد. از این رو مبلغ وجه تضمین اولیه دریافت شده در روز پنجشنبه مورخ ۳۱ خرداد، بدون تغییر نسبت به اطلاعیه شماره ۰۳۱۲۱/۳۰ مورخ ۲۸ خرداد در مجموع هفت میلیون و ۱۵۰ هزار تومان باقی خواهند ماند.

تغییر در مشخصات قرارداد

 

منبع

اقتصاد.آنلاین

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا