بانکبانک و بیمهچندرسانه‌ایصوت

تاکید بر تسریع در رفع نواقص سامانه نیما

دبیرکل و رئیس شورای عالی کانون صرافان بر ضرورت تسریع در رفع نواقص سامانه نیما تاکید کرد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، سعید مجتهدی در برنامه «روی خط بازار» رادیو اقتصاد افزود: سامانه مزبور نواقص فراوانی دارد که دست اندرکاران باید در کوتاه ترین زمان ممکن نسبت به رفع این موارد اقدام عاجل انجام دهند.

وی همچنین اظهارداشت: عرضه اختصاصی ارز پتروشیمی ها و سایر صادرکنندگان به صرافی های بانکی و تعداد معدودی صرافی خاص باعث ایجاد رانت و انحصار شده که صرافی های بانکی در این زمینه پیشتاز هستند.

دبیرکل و رئیس شورای عالی کانون صرافان گفت: شنیده ها حاکیست برخی از پرسنل صرافی های بانکی وجوهی از مشتریان تقاضا می کنند که خارج از چهارچوب های سیستم است.

وی در ادامه ضمن اشاره به تشکیل صف های طولانی متقاضیان خرید ارز چهار هزار و ۲۰۰ تومانی به سبب وجود نواقص در سامانه نیما افزود: این مسئله موجبات نارضایتی بسیاری از واردکنندگان را در کشور فراهم کرده است.

مجتهدی تصریح کرد: جدا از این عدم عرضه ارز بصورت مناقصه سبب شده بخش عمده ای از صرافی ها خصوصی به جهت عدم خرید ارز پاسخگوی مشتریان نباشند از اینرو ضرورت دارد بطور حتم یک سیستم نظارتی قوی و کارآمد از صفر تا صد این عملیات ورود و تخلفات را گزارش دهد.

وی همچنین گفت: تفاوت قیمت ارز دولتی چهار هزار و ۲۰۰ تومانی با نرخ غیر رسمی هفت هزار تومانی در بازار آزاد ناخودآگاه فساد و رانت بزرگی را در این سامانه ایجاد کرده است.

دبیرکل و رئیس شورای عالی کانون صرافان افزود: اگر نقاط ضعف فعلی سامانه نیما برطرف و عملیات ارزی بوسیله یک سیستم نظارتی قوی و کار آمد رصد و دنبال شود به یقین این سامانه می تواند پاسخگوی مشتریان باشد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، برنامه «روی خط بازار» کاری از گروه کشاورزی شبکه رادیویی اقتصاد است که از شنبه تا پنجشنبه هر روز ساعت ۱۱ به مدت ۵۵ دقیقه به تهیه کنندگی «نازنین کتابچی» با هدف ارائه یک تصویر بزرگتر و کاملتر و قابل درک از رویدادهای مهم اقتصادی و رفع ابهامات اقتصادی بر روی موج اف ام ردیف ۹۸ قرار می‌گیرد .

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا