امور زیربناییراه و ساختمان

اظهارات تند سیاستمداران در شرایط جدید اثر منفی در سرنوشت کشور می‌گذارد/ از ستیز داخلی باید خودداری کنیم

آخوندی گفت: دولت آمریکا قصد دارد موانعی را برای اقتصاد ایران ایجاد کند و به طور قطع خارج شدن کشور قدرتمندی مانند آمریکا می‌تواند تلاطم‌هایی را در سطح جهان ایجاد کند و موضوعی نیست که بتوان آن را انکار کرد و به آن بی‌توجه بود.

همچنین بخوانید

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی،، عباس آخوندی در مراسم افتتاح ششمین نمایشگاه بین المللی حمل و نقل ریلی و تجهیزات وابسته که صبح امروز با حضور وزرای صنعت، معدن و تجارت و دفاع و معاون علمی فناوری ریاست جمهوری برگزار شد، گفت: امروز این نمایشگاه در شرایط جدید سیاسی و اقتصادی برگزار می‌شود. در شرایطی که در عالم سیاست به تازگی رخ داده و آمریکا از توافق برجام خارج شده و موانعی را هم برای کشورمان ایجاد کرده است.

وی افزود: دولت آمریکا قصد دارد موانعی را برای اقتصاد ایران ایجاد کند و به طور قطع خارج شدن کشور قدرتمندی مانند آمریکا می‌تواند تلاطم‌هایی را در سطح جهان ایجاد کند و موضوعی نیست که بتوان آن را انکار کرد و به آن بی‌توجه بود.

وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر اینکه نکته مهم در این شرایط تعهد سایر کشورها به برجام است، گفت: تفاهمنامه برجام می‌تواند ضامن صلح و امنیت بین المللی باشد و سهولت تعاملات اقتصادی را برای کشورمان به همراه داشته باشد.

آخوندی با بیان اینکه سیاست ایران از ابتدا روشن بود و ما طبق قانون به تعهدات خود پایبند هستیم، گفت: تا زمانی که سایر کشورها به تعهد خود پایبند باشند ایران هم رفتار متعهدانه خواهد داشت.

آخوندی ادامه داد: برگزاری نمایشگاه بین المللی نشان می‌دهد که علی‌رغم فشارهایی که از سوی آمریکا وجود دارد اما سایر کشورها می‌توانند در تعهداتی به آن اعتماد داشته باشند و برای ما هم مهم است که سایر کشورهای طرف تفاهمنامه برجام از خود رفتار متعهدانه‌ای نشان دهند.

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه در نمایشگاه امروز ۱۸ کشور حضور دارند، گفت: در این شرایط سیاسی جدید ۹۰ شرکت خارجی و بین المللی در نمایشگاه ریلی حضور دارند و می‌توانیم این پیام را دریافت کنیم که در این شرایط هم با دنیا با زبان مثبت در تعامل هستیم و برای حفظ این توافق که می‌تواند ضامن صلح در منطقه باشد تلاش می‌کنیم.

آخوندی تاکید کرد:‌ تقاضای من از سایر فعالان سیاسی این است که در این شرایط سخت و حساسی که قرار داریم در بیان اظهارات خود دقت لازم را داشته باشند؛ چراکه در هر صورت رئیس جمهوری و دولت در صف مقدم اداره کشور حضور دارند و در برابر گستاخی کشور آمریکا مبارزه می‌کنند. بنابراین در این شرایط نیاز به انسجام داخلی و نیاز به درک عمیق از شرایط داریم.

وی ادامه داد: اظهارات تندروانه می‌تواند بر مردم و  سرنوشت کشورمان اثرات منفی داشته باشد.

وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: در این شرایط حساس انتظار یک صدای واحد از دولت، مجلس، قوه قضائیه و تمام سیاست‌مداران را داریم که به طور قطع دلسوز ملت کشورمان خواهند بود.

وی گفت: حتما باب گفت‌وگو و نقد باید باز باشد و باید از ستیز داخلی خودداری کنیم؛ چراکه ستیز داخلی به نفع دشمن خواهد بود و درخواست من این است که یکپارچگی خود را در مقابل قدرت متمرد خارجی نشان دهیم و صدای واحد داشته باشیم.

ادامه دارد…

 

منبع

ایلنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا