صنعت، معدن، تجارت

رشد ۲۷ درصدی تولید کنسانتره سنگ آهن در معادن بزرگ

میزان تولید کنسانتره سنگ آهن شرکت های بزرگ معدنی طی ۲ ماه نخست سال جاری ۲۷ درصد رشد یافت.

به گزارش آرمان اقتصادی به نقل از وزارت صنعت، معدن و تجارت، تولیدکنندگان بزرگ سنگ آهن کشور طی ماه های فروردین و اردیبهشت، ۷ میلیون و ۷۰۹ هزار و ۵۴۶ تن کنسانتره سنگ آهن تولید کردند. این رقم در مدت مشابه سال گذشته، ۶ میلیون و ۸۰ هزار و ۴۴۸ تن بود.

از این میزان، شرکت های «گل گهر» ۳ میلیون و ۱۹ هزار و ۲۸۰ تن، «چادرملو» یک میلیون و ۴۵۸ هزار و ۷۹۵ تن، «سنگ آهن مرکزی» ۹۱۳ هزار و ۷۲۳ تن، «توسعه معادن و صنایع معدنی خاورمیانه» یک میلیون و ۱۶ هزار و ۷۹۶ تن، «گهر زمین» ۷۳۷ هزار و ۴۵۸ تن، «اُپال پارسیان سنگان» ۴۴۸ هزار و ۱۴۱ تن و «جلال آباد» ۱۱۵ هزار و ۳۵۳ تن کنسانتره سنگ آهن تولید کردند.

همچنین بخوانید

کاهش ۱۳ درصدی تولید دانه بندی

بنا به این گزارش، ۶ شرکت بزرگ معدنی طی ۲ ماه نخست امسال، ۸۷۵ هزار و ۷۲۳ تن سنگ آهن دانه بندی تولید کردند که نسبت به میزان تولید مدت مشابه سال گذشته (یک میلیون و ۱۰ هزار و ۲۶۲ تن)، ۱۳ درصد کاهش نشان می دهد.

از این میزان، شرکت سنگ آهن سنگان «۳۸۹ هزار و ۴۸۴ تن»، سنگ آهن مرکزی «۲۳۲ هزار و ۱۷۰ تن»، فلات مرکزی «۱۶۵ هزار و ۲۳۰ تن»، جلال آباد «۳۶ هزار و ۹۵۱ تن»، میشدوان «۲۷ هزار و ۵۷۴ تن» و چادرملو ۲۴ هزار و ۳۱۴ تن تولید کرده است.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا