بانک و بیمهبیمه

پرداخت حق بیمه رانندگان تا سقف ۳ ماه مشمول جریمه دیرکرد نمی‌شود

عضو کمیته رسیدگی به مشکلات رانندگان گفت: کمیته در نشست امروز خود مقرر کرد تا رانندگان در زمان بیماری بتوانند تا ظرف مدت یک سال پس از آن از بیمه برخوردار باشند و پرداخت حق بیمه آنها تا سقف سه ماه مشمول جریمه نشود.

به گزارش آرمان اقتصادی به نقل از فارس، عبدالرضا عزیزی، نماینده مردم شیروان در مجلس شورای اسلامی گفت: دومین جلسه کمیته رسیدگی به مشکلات و مطالبات رانندگان برگزار شد و موضوع بیمه آنها در جلسه امروز مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

همچنین بخوانید

وی افزود: در این جلسه که با حضور تعدادی از رانندگان بین شهری حمل بار و مسافر برگزار شد، تصمیماتی اتخاذ شد که از جمله آن می‌توان به این موضوع اشاره کرد که چکاپ پزشکی رانندگان با سن بالای ۴۵ سال، هر ساله یکبار و کمتر از ۴۵ سال هر دو سال یکبار با دفترچه تأمین اجتماعی آنها و به صورت رایگان انجام شود.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس اظهار داشت: همچنین در این جلسه مقرر شد تا چنانچه راننده‌ای بر اثر بیماری نتوانست به کارش ادامه دهد، به مدت یکسال پس از آن بتواند از دفترچه بیمه خود استفاده کند و دیگر اینکه رانندگانی که نتوانستند حق بیمه خود را پرداخت کنند، به آنها تا سه ماه برای این کار فرصت داده شود و بلافاصله بعد از گذشت زمان پرداخت حق بیمه در ماه اول جریمه نشوند.

عزیزی خاطرنشان کرد: همچنین مقرر شد تا موضوع اجرای مصوبه مجلس در برنامه ششم در خصوص بازنشستگی رانندگان با سن ۵۵ سال و ۲۵ سال سابقه، با حقوق ۲۵ روز از سوی مجلس پیگیری شود.

وی افزود: در ارتباط با موضوع ازکارافتادگی رانندگان که مورد اعتراض رانندگان نیز بود مقرر شد تا در جلسه‌ای با معاونت درمان سازمان تأمین اجتماعی این موضوع مورد بحث قرار گیرد که به جای برخورد سلیقه‌ای با موضوع از کارافتادگی رانندگان، چارچوب مشخصی برای این موضوع در نظر گرفته شده و طبق آن عمل و تعریف مشخصی از این موضوع ارائه شود.

عضو کمیته رسیدگی به مشکلات رانندگان اظهار داشت: همچنین مقرر شد تا بررسی عملکرد رانندگان توسط سازمان تأمین اجتماعی به جای ماه به ماه به صورت سالانه محاسبه شود؛ چرا که ممکن است راننده‌ای در یک ماه به اندازه ۴۰ روز کار و حق بیمه پرداخت کند و در یک ماه ۱۵ روز تا در حق رانندگان اجحاف نشود.

عزیزی خاطرنشان کرد: همچنین مقرر شد تا پرداخت حق بیمه کامیون‌ها به صورت شناور باشد و هر کس شرایط مالی بهتری دارد حق بیمه بیشتر و هر کس شرایط ضعیف‌تری به لحاظ مالی دارد حق بیمه کمتری پرداخت کند و درنهایت افرادی که حق بیمه بیشتری پرداخت کرده‌اند، در دوره بازنشستگی حقوق بیشتری دریافت می‌کنند و کسانی که حق بیمه‌شان کمتر است، در دوره بازنشستگی حقوق کمتری نیز دریافت خواهند کرد.

وی افزود: موضوع سخت و زیان‌آور بودن کار رانندگان نیز در این جلسه مورد بحث و بررسی قرار گرفت. با توجه به عوارضی که این موضوع دارد مبنی بر اینکه رانندگان در هر ۲۴ ساعت ۶ ساعت باید رانندگی کنند مورد پذیرش همه رانندگان نیست و باید با بررسی بیشتر کار را به‌گونه‌ای به پیش ببریم که به ضرر رانندگان نباشد.

عضو کمیته رسیدگی به مشکلات رانندگان در پایان گفت: در مورد بروز حادثه در حین کار نیز مقرر شد تا تعریف مشخصی از این موضوع ارائه شود؛ چراکه تأمین اجتماعی تنها حادثه در زمان حرکت خودرو با بار را قبول دارد و معتقد است پنچرگیری و امثال این کارها در حوزه وظایف رانندگان نیست و بروز حادثه در ارتباط با این کارها، از موارد تحت پوشش بیمه اجتماعی نیست.

منبع

اقتصاد.آنلاین

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا