خودروصنعت، معدن، تجارت

بازگشت آرامش به بازار خودرو با عرضه خودروسازان در چند روز آینده

نایب رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران و فروشندگان خودرو گفت: همزمان با اعلام عرضه حدود ۲۲۰هزار خودرو از سوی خودروسازان به بازار ظرف چند روز آینده، بازار در انتظار کاهش قیمت‌ها است.

به گزارش آرمان اقتصادی به نقل از عصرخودرو، غلامحسین قاسمیان با بیان این مطلب افزود: به طور قطع با عرضه بیشتر خودرو از سوی خودروسازان، قیمت ها شاهد ریزش خواهد بود.
وی با اشاره به کمبود عرضه و در مقابل تقاضای بالا در بازار خودرو اظهار کرد: در حال حاضر بازار خودرو به دلیل قیمت های بالا مشتری ندارد و خرید و فروش به صفر رسیده به طوری که هم اکنون خریداران در انتظار برای کاهش قیمت ها هستند.
نایب رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران و فروشندگان خودرو ادامه داد: از زمانی که خودرو به صورت واقعی وارد بازار شود و به کف بازار برسد، شاهد کاهش قیمت ها خواهیم بود چرا که احتمال دلالی از بین خواهد رفت.
قاسمیان با اشاره به روند فعلی عرضه در بازار خودرو گفت: هم اکنون خریدار با مراجعه به بازار برای خرید خودرو شاهد کمبود عرضه بود و در مواردی که ناگزیر به خرید خودرو می شد، حتی با پرداخت مبالغی بیشتر از قیمت های کف بازار اقدام به خرید می کرد اما انتظار می رود همزمان با عرضه بیشتر، مشکلات ناشی از کمبود عرضه و قیمت های حبابی شکل گرفته از بین برود.
در حالی فعالان بازار کمبود عرضه را بیشترین دلیل افزایش قیمت ها در چند وقت اخیر عنوان می کنند که مصطفی خان کرمی معاون فروش ایران‌خودرو در تازه ترین اظهار نظر خود با اشاره به این که به تدریج عرضه ۱۱۳ هزار و ۵۰۰ دستگاه خودرو به طور فروش قطعی آغاز شده است، گفت: علاوه بر این ۶۴ هزار و ۵۰۰ دستگاه پیش فروش و ۴۵ هزار دستگاه پیش فروش گروه خودرویی داریم.
پیش از این نیز اظهاراتی مبنی بر دپو و عرضه محدود از سوی خودروسازان مطرح شده بود که خان کرمی با تکذیب دپوی خودروهای تولید شده ،کل ظرفیت پارکینگ های ایران خودرو را حدود ۶ هزار دستگاه اعلام کرد و گفت: تولید روزانه ایران خودرو میانگین ۲۵۰۰ دستگاه است و اگر در حال حاضر ۳۵۰۰ دستگاه در انبارها موجودی داریم از انباشت خودروهایی نشات می گیرد که در چند روز تعطیلات گذشته عرضه نشده است.

همچنین بخوانید

منبع

اقتصاد.آنلاین

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا