امور زیربناییچندرسانه‌ایصوتكشاورزی و دامپروری

پیش بینی گرانی قیمت مرغ در شهریورماه

رئیس هیئت مدیره انجمن صنایع خوراک دام، طیور و آبزیان ایران از پیش بینی ۱۰ هزار تومانی قیمت مرغ به ازای هرکیلو در شهریورماه سال جاری خبرداد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، مجید موافق قدیری در برنامه «روی خط اقتصاد» رادیو اقتصاد افزود: این گرانی متاثر از کاهش جوجه ریزی، افت قیمت جوجه، عدم انگیزه و ریسک بالای سرمایه گذاری در صنعت تولید محصولات پروتئینی منجمله گوشت مرغ است.

وی همچنین اظهارداشت: انتظار می رود دولت برای مدیریت بهتر مباحث مربوط به محصولات پروتئینی منجمله گوشت مرغ از هم اکنون به فکر تعیین راهکارها، استراتژی ها و سیاست های لازم در این حوزه باشد.

همچنین بخوانید

رئیس هیئت مدیره انجمن صنایع خوراک دام، طیور و آبزیان ایران ضمن تاکید بر اینکه تحریم ها آمریکا یک موضوع بسیار جدی است، گفت: دولتمردان باید ساز و کارهای مناسبی برای مقابله با این محدودیت ها در کشور اتخاذ کنند.

وی در ادامه افزود: آمار ۵۰ ساله اخیر گمرک ایران نشان می دهد همیشه در پنج قلم کالای نخست واردات کشور سه قلم بطور حتم یکی از نهاده های دامی بوده است.

موافق قدیری در مصاحبه با رادیو اقتصاد اظهارداشت: نهاده های دامی یک بحث بسیار با اهمیت، حساس و راهبردی در کشور است.

وی اضافه کرد: ذرت نه تنها در ایران بلکه در سایر نقاط جهان به عنوان یک کالای امنیتی و راهبردی قلمداد می شود.

رئیس هیئت مدیره انجمن صنایع خوراک دام، طیور و آبزیان ایران گفت: آمریکا بازیگر اصلی نهاده های دامی در جهان است بنابراین ذرت در این کشور نیز بعنوان یک کالای امنیتی و راهبردی مطرح است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود افزود: افت و خیز قیمت نهاده های دامی در ایران جدا از مباحث و مشکلات ملی به قیمت های جهانی نیز مربوط می شود.

موافق قدیری بیان داشت: مشکلاتی از قبیل ارزی، گشایش اعتباری، جنگ تجاری بین آمریکا و چین و بسیاری موارد دیگر از جمله مولفه های تاثیرگذار بر افزایش قیمت نهاده های دامی است.

وی در ادامه ضمن اشاره به رشد ۴۰ درصدی قیمت جهانی نهاده های دامی یادآورشد: بخش عمده ای از این نهاده ها از محل واردات تامین می شود بنابراین تغییر و تحول در قیمت اقلام مصرفی صنعت دام و طیور به طور مستقیم قیمت تمام شده تولید را تحت تاثیر خود قرار می‌دهد.

برنامه «روی خط اقتصاد» کاری از گروه کشاورزی شبکه رادیویی اقتصاد است که از شنبه تا پنجشنبه هر روز ساعت ۱۹ به مدت ۵۵ دقیقه به تهیه کنندگی «نازنین کتابچی و حسن سعید کلاهی» با هدف تحلیل و بررسی مهمترین خبرهای اقتصادی ایران و جهان به منظور اطلاع رسانی و آگاه کردن مخاطبان بر روی موج اف ام ردیف ۹۸ مگاهرتز قرار می‌گیرد وعلاقه مندان می‌توانند برای دریافت فایل صوتی برنامه به سایت این رادیو مراجعه کنند.

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا