امور زیربناییكشاورزی و دامپروری

مردم خوزستان در موضوع ریزگردها صبور باشند

اهواز- وزیر جهاد کشاورزی گفت: مردم خوزستان در موضوع ریزگردها باید صبور باشند زیرا ده ها سال تخریب صورت گرفته و باید چندین سال صبر کرد تا بتوان به تدریج پوشش گیاهی را افزایش داد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، محمود حجتی پیش از ظهر امروز در مراسم کلنگ زنی طرح انتقال آب بین حوضه‌ای از رودخانه کارون به رودخانه جراحی ضمن قدردانی از صبر مردم شادگان در مواجه با مشکل کم آبی و بی آبی اظهار کرد: مردم خوزستان در بحث ریزگردها باید صبور باشند زیرا ده ها سال تخریب صورت گرفته و باید چندین سال صبر کرد تا بتوان به تدریج پوشش گیاهی را افزایش داد.

وی با ابراز امیدواری از حل مشکل منشاء داخلی ریزگردها افزود: امیدواریم منشاء خارجی ریزگردها نیز از طریق دیپلماتیک و هماهنگی با کشورهای همسایه مرتفع شود.

همچنین بخوانید

حجتی در خصوص کلنگ زنی طرح انتقال آب بین حوضه ای از کارون به جراحی بیان کرد: مقدمات این کار به خوبی فراهم شده و امیدوار هستیم هرچه سریعتر به سرانجام برسد تا بتوانیم در کنار وارد کردن آب به کانون ریزگرد ها آن را به نخیلات شادگان برسانیم.

وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به تلاش استاندار خوزستان و نمایندگان مردم استان در مجلس شورای اسلامی برای اجرای این طرح، اظهار کرد: امیدواریم بخشی از مشکلاتی که در کشور با آن رو به رو هستیم با بارش باران و بخش دیگر نیز با همکاری همه مردم و مسئولان حل شود.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا