بورسبورس اوراق

ورود ۱۰۰ میلیارد تومان نقدینگی جدید به بازار / ادامه برنامه عرضه اولیه در هفته های آینده

مدیر نظارت بر بورس‌ها و بازارهای سازمان بورس با اعلام افزایش نسبت تقاضا به عرضه به بیش از ۵ مرتبه، از ورود ۱۰۰ میلیارد تومان نقدینگی جدید به بازار و ادامه برنامه عرضه اولیه در هفته‌های آینده خبر داد.

 

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، محسن خدابخش افزود: تا پیش از شروع رونق بازار، نسبت تقاضا به عرضه به ندرت به حوالی ۵ مرتبه می رسد اما در این چند روز این متغیر در ارقام بیشتر از ۵ مرتبه ثبت شده که نشان از بهبود معاملات و افزایش طرف تقاضا دارد.

این مقام مسئول خاطر نشان کرد: به دلیل متنوع بودن کارگزاران و معلوم نبودن اینکه آیا افزایش معاملات ناشی از ورود وجوه جدید بوده یا افزایش اعتبار، نمی‌توان آمار دقیقی از میزان نقدینگی جدید به بازار داد اما با این حال بررسی‌ها نشان می دهد دیروز بیش از ۱۰۰ میلیارد تومان نقدینگی جدید وارد چرخه معاملات شده است.

خدابخش در خصوص برنامه سازمان بورس برای ارقام بیش از ۱۰۰ هزار واحدی تصریح کرد: واقعیت این است که سازمان بورس به عنوان نهاد ناظر بازار سرمایه همواره و در دوران رونق و رکود به دنبال ثبات و رشد پیوسته و بنیادی بوده و پیگیر امور مربوط به صنایع از دولت و دیگر نهادها و برای افزایش شفافیت، نقدینگی، کارآمدتر کردن بازار و در نهایت افزایش اعتماد به بازار سرمایه بوده و است.

وی در مورد برنامه عرضه های اولیه خاطرنشان کرد: فراهم کردن زمینه حضور شرکت‌های جدید در بورس و فرابورس همچنان مانند قبل ادامه دارد و در صورت آماده شدن شرکت‌ها و تکمیل اطلاعات و تطبیق با شرایط ، در هفته‌های آینده انجام خواهد شد.

 

منبع

اقتصاد.آنلاین

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا