امور زیربناییكشاورزی و دامپروری

میزان خرید گندم از ۳ میلیون و ۳۰۰هزار تن گذشت/تداوم خرید تا مرداد

ورامین- معاون وزیر جهاد کشاورزی با بیان این که میزان خرید گندم در کشور از ۳ میلیون و ۳۰۰ هزار تن گذشت، گفت: خرید تا پایان مرداد ماه ادامه خواهد داشت.

به گزارش آرمان اقتصادی، اسماعیل اسفندیاری پور بعد از ظهر یکشنبه در حاشیه بازدید از مزارع گندم ورامین در جمع تعدادی از خبرنگاران از پرداخت ۵۰ درصد مطالبات گندم کشاورزان به محض ثبت خرید در سامانه ملی خبر داد و گفت: تلاش داریم، هرچه سریع تر بهای گندم های خریداری شده به کشاورزان پرداخت شود.

معاون وزیر جهاد کشاورزی در خصوص میزان گندم خریداری شده تا این لحظه در کشور اظهار داشت: تاکنون بیش از ۳ میلیون و ۳۰۰ هزار تن گندم از کشاورزان سراسر کشور خریداری و تحویل سیلوها شده است.

همچنین بخوانید

مجری طرح خودکفایی گندم کشور با بیان این که باید پرداخت های مالی کشاورزان به گونه ای باشد، که بتوانند امورات مالی خود را برای کشت دوم انجام دهند، اضافه کرد: اقدامات لازم در این خصوص انجام شده است.

وی با بیان این که در حال حاضر فصل برداشت گندم است، گفت: خرید تضمینی گندم و دانه های روغنی در سراسر کشور با قدرت در حال انجام است و کشاورزان هم اکنون مشغول برداشت کلزا و گندم خود هستند.

اسفندیاری در خصوص مراکز خرید غله در جنوب شرق استان تهران اظهار داشت: در این منطقه ۴ مرکز خرید وجود دارد، که مرکزیت اصلی آن سیلوی ورامین و مراکز دیگر کارخانه آرد ورامین، پاکدشت و نیز در روستای «کلین» پاکدشت است.

وی در خصوص میزان خرید گندم در جنوب شرق استان تهران نیز گفت: تاکنون حدود ۳۰ هزار تن گندم در سیلوهای جنوب شرق استان تهران خریداری شده است، که این میزان در سال گذشته ۸۲ هزار تن بوده است و پیش بینی می شود، امسال نیز خرید گندم به همین میزان باشد.

معاون وزیر جهاد کشاورزی ادامه داد: خرید گندم از ۶ خرداد ماه سال جاری آغاز شده و تا اواخر مرداد ماه ادامه خواهد داشت.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا