بانک و بیمهطلا و ارز

چشم انداز مثبت بازار جهانی طلا

بانک جی پی مورگان آمریکا پیش بینی کرد، طلا از دامنه محدود نوسان قیمت خارج می شود و در سه ماهه سوم سال ۲۰۱۸ (۱۰ تیر تا ۳۰ مهر) قیمت آن به سوی یک هزار و ۴۰۰ دلار در هر اونس حرکت می کند.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی به نقل از ایرنا، این بانک آمریکایی قیمت مورد انتظار طلا در سال جاری و آینده میلادی را نسبت به پیش بینی گذشته خود کاهش داد.

همچنین بخوانید

به گفته اقتصادانان این بانک، چشم انداز کلان بازار جهانی طلا تا اندازه زیادی ثابت مانده است؛ بنابراین همچنان به افزایش قیمت طلا در آینده خوشبینی وجود دارد.

به گفته آنها، قیمت طلا در تابستان امسال تا یک هزار و ۳۹۰ دلار در هر اونس بالا می رود و در سال ۲۰۱۹ نیز به بیش از یک هزار و ۴۰۰ دلار در هر اونس می رسد.

جی پی مورگان با وجود اینکه اعلام کرد به افزایش قیمت طلا خوشبین است با این حال متوسط قیمت سالیانه طلا در سال های ۲۰۱۸ و ۲۰۱۹ را نسبت به پیش بینی گذشته خود چهار درصد کاهش داد.

بانک سرمایه گذاری یاد شده در فوریه (دی-بهمن ۱۳۹۶) گذشته متوسط قیمت سالیانه طلا در سال های ۲۰۱۸ و ۲۰۱۹ را به ترتیب معادل یک هزار و ۴۷۵ و یک هزار و ۴۱۲ دلار در هر اونس پیش بینی کرده بود.

این بانک اکنون انتظار دارد میانگین قیمت سالیانه طلا در سال های ۲۰۱۸ و ۲۰۱۹ به ترتیب یک هزار و ۴۱۶ و یک هزار و ۳۵۵ دلار در هر اونس برسد.

قیمت تحویل فوری یا آنی طلا در پایان معاملات جمعه گذشته بازار لندن یک هزار و ۲۸۵ دلار و ۲۵ سنت در هر اونس بود در حالی که قیمت آتی این فلز در بازار کامکس آمریکا به یک هزار و ۲۷۴ دلار و ۴۶ سنت در هر اونس رسید.

منبع

اقتصاد.آنلاین

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا