بانکبانک و بیمه

خداحافظی با چک‌های طرح قدیم از ابتدای شهریور ٩٧

بانک صادرات ایران چک های طرح قدیم (غیر صیادی) سایر بانک ها را تنها تا پایان مرداد ماه ٩٧ پذیرش خواهد کرد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی به نقل از روابط عمومی بانک صادرات ایران، با تمدید مهلت پذیرش چک های طرح قدیم تا ٣٠ مرداد ماه ٩٧، چک های طرح قدیم (غیر صیادی) تاریخ آینده سایر بانک ها، به شرط آنکه تاریخ روی چک تا همین زمان در سامانه واگذاری چک الکترونیک ثبت شده باشد، در شعب بانک صادرات ایران پذیرش خواهند شد و بر این چک های تاریخ آینده طرح قدیم که بعد از این تاریخ در سیستم ثبت شوند از سوی سامانه چکاوک عودت خواهند شد.

بنابر این گزارش، بانک صادرات ایران از ابتدای شهریور ماه سال جاری چک های قدیمی را نمی پذیرد و مشتریان برای دریافت وجه این چک ها به نزدیک ترین شعبه بانک صادر کننده راهنمایی خواهند شد.

بانک صادرات ایران در راستای اجرای سیاست های پولی بانک مرکزی و بهبود استانداردهای رتبه سنجی مشتریان و افزایش اعتبار چک، به سامانه صدور یکپارچه دسته چک(صیاد) پیوست و دسته چک هایی با مشخصه های امنیتی نوین را در ٣١ استان کشور در اختیار مشتریان خود قرار داده که به شناسه ١۶ رقمی استعلام و بارکد ویژه مجهز شده که با توجه به گستردگی شعب و تعداد مشتریان این بانک، نقش مهمی در مبادلات مالی و پولی کشور ایفا می کند.

طی سال ٩۶ بالغ بر ١۵ میلیون و ۶٠٠ هزار فقره چک بانک صادرات ایران و بیش از ٢٠ میلیون فقره چک واگذاری سایر بانک ها توسط این بانک در سامانه چکاوک مبادله شده که با توجه به اهمیت جایگاه بانک صادرات ایران، همواره مورد توجه سیاستگذاران پولی و مالی و مشتریان این بانک در بخش های مختلف اقتصادی کشور بوده است.

استاندارد نمودن طرح چک در کلیه بانکها و قابلیت شناسایی اصالت چک و اعتبار صادر کننده آن از طریق درج شناسه استعلام، مهمترین اهداف راه اندازی این سامانه، توسط بانک مرکزی است.

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا