امور زیربناییراه و ساختمان

تجمع مالباختگان کلاهبرداری میلیاردی سازنده پروژه‌های ساختمانی در برابر آگاهی شاپور/ کلاهبرداری با کد رهگیری رسمی!

مالباختگان کلاهبرداری میلیاردی یک سازنده و مشاور املاک در منطقه گیشای تهران در برابر آگاهی شاپور، تجمع کردند.

همچنین بخوانید

به گزارش آرمان اقتصادی،، یک سازنده پروژه‌های ساختمانی در منطقه گیشا با پیش‌فروش واحدهای در حال ساخت به طور همزمان به چندین نفر، علی‌رغم صدور کد رهگیری بالغ بر ۵۰۰ میلیارد ریال کلاهبرداری کرده و متواری شده است.

یکی از مالباختگان درباره جزییات این کلاهبرداری میلیاردی گفت: «این سازنده که دو دفتر مشاور املاک نیز در منطقه گیشا دارد، با سوء استفاده از دسترسی به اطلاعات سامانه فروش املاک، از طریق دست بردن در کدپستی مندرج در سیستم صدور کدرهگیری، اقدام به صدور مبایعه‌‌نامه‌های متعدد با کدرهگیری رسمی برای واحدهای مختلف کرده و هر واحد را همزمان به چندین نفر پیش‌فروش کرده است.»

وی افزود: «مالباختگان با اعتماد به مبایعه‌نامه‌هایی که به صورت رسمی و با کدرهگیری در سامانه ثبت معاملات املاک و مستغلات کشور ثبت شده است، دار و ندار و همه سرمایه و هستی خود را در اختیار مشاور املاک و سازنده قرار داده‌اند اما حالا مبایعه‌نامه با کدرهگیری هم ارزشی برای‌شان ندارد. وقتی کدرهگیری رسمی و ثبت شده در سامانه ثبت معاملات املاک هم اعتباری ندارد، دیگر به چه قانون و برگه رسمی و سندی می‎‌توان اعتماد کرد؟»

این مالباخته تصریح کرد: «این کلاهبردار در مواردی دو واحد را به طور همزمان به ۸ نفر فروخته و مبالغی تا ۸ میلیارد ریال از مالباختگان دریافت کرده و متواری شده است. همه مالباختگان نیز برای واحدهای خریداری شده‌شان مبایعه‌نامه با کدرهگیری رسمی دارند!»

وی افزود: «مراجعات و پیگیری‌های ما از اتحادیه املاک و دیگر مراجع ذیربط نیز تا امروز نتیجه نداشته و مالباختگان این پروژه رسما به خاک سیاه نشسته‌اند. تقاضای ما از مسوولین، پیگیری این موضوع و دستگیری و برخورد با متخلفین و اصلاح ایرادها در سیستم‌های رسمی است که به متخلفین اجازه کلاهبرداری و بازی با زندگی مردم را می‎دهد.»

منبع

ایلنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا