خودروصنعت، معدن، تجارت

چین بزرگترین تولید‌کننده خودروهای برقی جهان است

تازه ترین آمارها نشان می دهد چین برای سومین سال متوالی بزرگترین تولید کننده و فروشنده خودروهای برقی و انرژی جدید در دنیا بوده است.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی به نقل از ایرنا آماری که شرکت 'میایو' این کشور منتشر کرده است نشان می دهد در سال ۲۰۱۷ میلادی، خودروسازان چینی ۷۹۴ هزار دستگاه از این خودروها تولید کرده اند.

همچنین بخوانید

آنچه بیشتر از همه در این آمار جلب توجه می کند این است که در سال گذشته میلادی چین توانسته است در بازار خودرو خود که بزرگترین بازار دنیاست ۷۷۷ هزار دستگاه از این خودروها را به فروش برساند.

وزارت صنعت و فن آوری اطلاع رسانی چین هم در گزارشی که تارنمای یی سی به آن اشاره کرده آورده است این کشور تقریبا نیمی از بازار خودروهای برقی و انرژی جدید دنیا را به خود اختصاص داده است.

آمار این وزارتخانه نشان می دهد تا پایان سال ۲۰۱۷ میلادی نزدیک به ۲۱۴ هزار ایستگاه شارژ برای خودروهای برقی در سراسر چین ساخته شده است و تاسیسات زیربنایی بسیاری نیز در حال ساخت است.

شرکت های خودروساز برقی در چین در تلاش هستند تا سهم بیشتری از این خودروها را در بازار جهانی نیز بدست آورند و فروش آنها بتدریج در کشورهای دیگر در حال افزایش است.

چین امید زیادی دارد که تا سال ۲۰۲۵ میلادی در صنعت ساخت این خودروها قدرت رقابت بالایی در برابر کشورهای دیگر پیدا کرده و ۲۰ درصد از بازار جهان را به خود اختصاص دهد.

منبع

اقتصاد.آنلاین

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا