صنعت، معدن، تجارت

اسپانیایی‌ها کیفیت خودروهای تولید داخل را تست می‌کنند

مدیرعامل شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران عنوان کرد: این شرکت با معتبرترین مرکز تست خودروی اسپانیا، قرارداد همکاری امضاء کردند.

به گزارش آرمان اقتصادی به نقل از شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران، اشکان گلپایگانی با بیان این که مذاکرات با پشتیبانی و حمایت سازمان ملی استاندارد ایران و به منظور توسعه دانش بر اساس استانداردهای روز اتحادیه اروپا برای تأیید نوع خودرو صورت گرفت، گفت: بر اساس این قرارداد، دو طرف تحت نظارت و حمایت سازمان ملی استاندارد ایران در فاز اول دوره های آموزشی مرتبط با آخرین استانداردها و مقررات خودرویی اروپا را برای شرکت های عرضه کننده خودرو و سایر نهادهای مرتبط برگزار خواهند کرد.

وی افزود: طی این قرارداد دو شرکت توافق کردند در خصوص انجام تست های ایمنی و عملکردی، انجام فعالیت های بازرسی بر کیفیت کالاها در داخل و خارج کشور، تأیید نوع و تطابق تولید خودروها همکاری کنند. همچنین در چارچوب این قرارداد امکان صدور گواهینامه E-MARK برای خودروهایی که در مرکز تست ISQI آزمون می شوند وجود خواهد داشت.

شرکت IDIADA (ایدی آدا) یک شرکت چند ملیتی است که خدمات طراحی، مهندسی تست و تأیید نوع خودرو ارائه می کند و در حال حاضر در ۲۵ کشور جهان فعالیت و مرکز تست دارد و یکی از ۷ مرکز تست اتحادیه اروپایی برای انجام تست های عملکرد ایمنی خودرو (EURO NCAP) است. ۲۰ درصد سهام این شرکت متعلق به دولت اسپانیا و ۸۰ درصد آن متعلق به APPLUS یکی از بزرگترین شرکتهای بازرسی جهان است.

برهان محمودی

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا