بورسبورس کالاطلا و ارز

رکورد شکنی‌های نگران‌کننده در بازار آتی سکه/ سکه «دی ماهی» به ۳ میلیون تومان نزدیک شد

امروز نرخ سکه نقدی در محدوده دو میلیون و ۶۰۰ هزار تومان در نوسان است. این رشد چشمگیر قیمت سکه سبب افزایش قیمتها در بازار آتی شده است تا جایی که در دورترین سررسید «دی ماه» این نرخ به مرز سه میلیون تومان رسید. براین اساس، خریداران سکه آتی انتظار دارند تا شش ماه آینده، سکه طلا حداقل ۱۱ درصد افزایش پیدا کند.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، امروز بازار سکه شاهد صعود دسته جمعی انواع قیمت سکه نقدی است تا جاییکه دقایقی پیش نرخ سکه امامی در بازار آزاد در لحظاتی به مرز دو میلیون و ۶۰۰ هزار تومان هم رسید. به دنبال این روند افزایشی، بازار آتی سکه هم که معمولا از بازار نقدی پیروی میکند در تمامی سررسیدها مسیری صعودی را پیش رو گرفته تا جایی که قیمت قرارداد آتی سکه طلا سررسید دی ماه به مرز سه میلیون تومان نزدیک شد.

این قیمت در مقایسه با قیمت سکه نقدی نشان دهنده فاصله حدود ۱۱ درصدی است که مشخص میکند، فعالان بازار انتظار دارند تا شش ماه آینده، سکه طلا حداقل ۱۱ درصد افزایش پیدا کند. (گفتنی است،؛ قیمت سکه از ابتدای سال تاکنون حدود ۶۰ درصد افزایش داشته است).

همچنین بخوانید

برخی کارشناسان معتقدند: اعلام سیاست جدید ارزی دولت و روی آوردن سرمایه گذاران به خرید سکه از دلایل مهم افزایش قیمت این روزهای سکه است و در این زمینه ریسک های سیستماتیک سبب بیشتر شدن حباب سکه و تاثیر آن در بازار آتی شده است،  هرچند که رییس بانک مرکزی، ولی الله سیف افزایش حباب سکه را به دلیل عوامل روانی قلمداد کرده است.

 

منبع
اقتصاد آنلاین - لیلی شهیر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا