بورسبورس اوراق

بازار سرمایه، بهترین محل سرمایه گذاری برای ماه های آتی

محمودرضا خواجه نصیری رکورد تاریخی امروز بازار سرمایه را مبتنی بر دلایل بنیادی و واقعی دانست و تاکید کرد بازار سرمایه بهترین محل سرمایه گذاری برای ماه های آتی است.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، مدیرعامل تامین سرمایه تمدن ، با اشاره به اتفاق هایی که در ماه های گذشته فضای اقتصادی کشور را متاثر کرده، گفت: جذابیت سرمایه گذاری در بازارهای موازی به دلیل افزایش قیمت دلار، طلا، مسکن و خودرو در ماه های اخیر حجم قابل توجهی از نقدینگی را جذب بازارهای غیر مولد کرده بود.

وی با تاکید بر اینکه عوامل اصلی رشد بازارهای غیر مولد فارغ از دلایل سیاسی، موضوع نقدینگی است گفت: افزایش حجم نقدینگی جامعه ناشی از سودهای پرداختی بانک ها به مردم، نوسانات نرخ بهره و تصمیم های بانک مرکزی درباره نرخ بهره بخش قابل توجهی از نقدینگی جامعه را که مولدش بانک ها بودند به گلوله ای آتشین تبدیل کرد که در بازارها حرکت کرده و اقتصاد را به تلاطم انداخته است.

این کارشناس بازار سرمایه ورود نقدینگی های سرگردان به بازارهای غیر مولد را مانع رونق تولید، اشتغال و بهبود معیشت مردم دانست و گفت: این اتفاق منجر به پولدار تر شدن سرمایه دارها و فقیر شدن عامه مردم می شود.

به گفته خواجه نصیری برخلاف بازارهای غیر مولد، رشد بازار سرمایه، شاخص بورس و تزریق نقدینگی به بازار سهام به دلیل اینکه جامعه سرمایه گذاری گسترده تری را در بر می گیرد منجر به رونق تولید و صنعت می شود و افزایش شاخص بورس شرایط اقتصادی کشور را بهبود می بخشد.

مدیرعامل تامین سرمایه تمدن ادامه داد: با توجه به اینکه نسبت مخاطره به بازده در همه بازارهای جایگزین بازار سهام مانند سکه، ارز و مسکن بالا رفته ، در شرایط امروز حتی سفته بازان آن بازارها نیز به دنبال گزینه دیگری با ریسک کمتر و سود بیشتر هستند که به طور قطع آن گزینه بازار سهام است.

وی با اشاره به اینکه این دلایل باعث ورود نقدینگی های جدید به بازار سهام است، اظهار داشت: البته در قدم اول صاحبان ثروت، سرمایه های خود را وارد بازار سهام می کنند و پس از آغاز رشد ادامه دار این بازار عامه مردم نیز سرمایه های خود را به بازار سرمایه تزریق خواهند کرد.

خواجه نصیری محاسبات فعالان فعلی بازار را مورد توجه قرار داد و افزود: این گروه معتقدند به دلیل افزایش عمومی قیمت در اکثر کالاها ، افزایش قیمت دلار و افزایش ارزش جایگزینی شرکت ها ، بنگاه های بورسی در شرایط فعلی ارزشمند هستند؛ چراکه قیمت سهام آنها در بازار سرمایه با ارزش جایگزینی شان فاصله معناداری دارد.

مدیرعامل تامین سرمایه تمدن درباره اینکه به طور مشخص چرا در روز جاری شاخص کل بورس با رشد خیره کننده بیش از ۲۷۰۰ واحدی مواجه شده است گفت: بازارسرمایه از مدت ها پیش مستعد رشد بود اما در روز جاری تصمیم های آتی در خصوص نرخ ارز برای شرکت های صادراتی که منجر به افزایش سود آنها می شود عامل اولیه ای بود که رشد بیش از ۲۷۰۰ واحدی شاخص کل را رقم زد.

خواجه نصیری این بهانه را آغاز فصل صعودی بازار سرمایه دانست و تاکید کرد: چنین تجربه ای را در سال های ۹۱ و ۹۲ نیز در بازار سرمایه شاهد بودیم.

وی با اشاره به قیمت پایین سهام در بازار گفت: آنچه در ذهن سرمایه گذاران است تزریق نقدینگی در فضایی است که به لحاظ ارزش جایگزینی دارایی و بازدهی با هم تطبیق ندارند ، بنابراین این بازار فرصت بسیار خوبی برای سرمایه گذاری است که مسیر رشد پرقدرت و ادامه دار آن باز شده است.

این کارشناس بازار سرمایه معتقد است علاوه بر اینکه بازار سرمایه فرصت خوبی برای سرمایه گذاری است، مردم با ورود به این بازار می توانند کاهش ارزش پول خود را که به دلیل افزایش نرخ ارز اتفاق افتاده است، جبران کنند.

وی با تاکید بر اینکه جذب حجم قابل توجهی نقدینگی در بازار سرمایه باعث تزریق این سرمایه ها به بخش تولید و صنعت می شود، گفت: با رونق تولید، صنعت و جذب نقدینگی های سرگردان، اقتصاد هم شکوفا خواهد شد.

مدیرعامل تامین سرمایه تمدن در خاتمه تاکید کرد: دورناتمام و منحرف نقدینگی با هدایت به بازار سرمایه ، سیاست های جذب و ارتقای ثروت سهامداران و رونق تولید گرفته می شود.

 

 

 

منبع

SENA

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا