چندرسانه‌ایخودروصنعت، معدن، تجارتصوت

نبود نظارت عامل گرانی خودرو

رئیس اتحادیه نمایشگاه داران و فروشندگان خودرو گفت: نبود نظارت از سوی شورای رقابت سبب گرانی خودرو شده است به طوری که اختلاف قیمت میان کارخانه و بازار به ۱۴ میلیون تومان می رسد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، سعید موتمنی در برنامه «روی خط اقتصاد» رادیو اقتصاد افزود: اختلاف قیمت کارخانه و بازار خودروهایی که کمتر از ۴۵ میلیون تومان قیمت دارند به دلیل نبود نظارت از سوی شورای رقابت تا ۱۴ میلیون تومان است.

وی اظهار داشت: بازار با اعلام این خبر که تا پایان خردادماه قیمت خودروهای زیر ۴۵ افزایش می یابد، دچار تنش شده و میزان اختلاف قیمت را با افزایش بسیاری روبرو کرده است.

همچنین بخوانید

رئیس اتحادیه نمایشگاه داران و فروشندگان خودرو با اشاره به اینکه اختلاف قیمت خودروهای مونتاژ به ۶۰ میلیون تومان نیز می رسد، ادامه داد: اختلاف قیمت میان کارخانه و بازار در حوزه خودروهای کمتر از ۳۰ میلیون تومان که توسط شرکت سایپا ارائه می شود یک میلیون تا یک میلیون و ۷۰۰ هزار تومان است.

وی افزود: اختلاف قیمت میان کارخانه و بازار خودروهایی که از سوی شرکت هایی مانند ایران خودرو در بازه قیمتی ۳۰ میلیون تا ۴۵ میلیون تومان عرضه می شود به پنج تا ۱۴ میلیون تومان می رسد.

موتمنی با تاکید بر اینکه اگر خودرو به میزان کافی عرضه شود نباید اختلاف قیمتی میان کارخانه و بازار وجود داشته باشد، یادآورشد: محدودیت در عرضه خودرو اختلاف قیمت بسیار میان کارخانه و بازار تا ۱۴ میلیون تومان را رقم زده است.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، برنامه «روی خط اقتصاد» کاری از گروه کشاورزی شبکه رادیویی اقتصاد است که از شنبه تا پنجشنبه هر روز ساعت ۱۹ به مدت ۵۵ دقیقه به تهیه کنندگی «نازنین کتابچی و حسن سعید کلاهی» با هدف تحلیل و بررسی مهمترین خبرهای اقتصادی ایران و جهان به منظور اطلاع رسانی و آگاه کردن مخاطبان بر روی موج اف ام ردیف ۹۸ مگاهرتز قرار می‌گیرد..

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا