خودروصنعت، معدن، تجارت

قطعه ۳۰ درصد گران خواهد شد/ خودرو ارزان می‌شود

 

رییس انجمن صنایع همگن قطعه‌سازی با تاکید بر این‌که در سال جاری قیمت قطعات حدود ۳۰ درصد افزایش خواهد یافت، اظهار کرد: با توجه به نوسانات و افزایش قیمت در سایر بازارها، قطعه نیز به طور حتم گران خواهد شد چراکه قطعه‌سازان در حال حاضر در حاشیه ضرر قرار دارند.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، محمدرضا نجفی منش با اشاره به حجم بالای نقدینگی در جامعه مطرح کرد: نقدینگی در جامعه به حدی زیان بار شده است که هر دوره به سمت یکی از بازارها رفته و باعث شوک آن‌ها می‌شود. در حال حاضر خودرو نیز با این وضعیت مواجه شده است.

همچنین بخوانید

این عضو اتاق بازرگانی با بیان این‌که عده ای به دلیل نا آگاهی و حفظ دارایی و با تصور بازگشت تحریم‌ها، وارد این بازار شده‌اند تصریح کرد: توصیه می‌کنم مردم فقط در صورت نیاز خودرو بخرند و فقط به فکر منافع شخصی خود نباشند زیرا در این صورت اقتصاد کشور به شدت متضرر خواهد شد.

نجفی منش تاکید کرد: افزایش تقاضا و بازی بازار باعث جهش قیمت شده و خودروسازان در این افزایش بی تقصیر اند.

او کمبود نقدینگی و عدم تعدیل قیمت‌ها را عمده‌ترین مشکل قطعه سازان اعلام کرد و گفت: از ابتدای سال ۹۵ تا کنون قیمت مواد اولیه ۷۲ درصد افزایش یافته اما قیمت قطعات تغییر نکرده است.

این عضو اتاق بازرگانی اضافه کرد: شورای رقابت در قیمت‌گذاری اصولی عمل نکرده بنابراین بهترین راهکار این است که مکانیزم بازار تعیین کننده قیمت باشد.

رییس انجمن صنایع همگن قطعه‌سازی با بیان این‌که با خروج حجم نقدینگی از این بازار شاهد کاهش قیمت خودرو خواهیم بود، گفت: اگر دولت دست از قیمت گذاری بردارد و همچنین خودروسازان پول قطعه سازان را بدهند، قیمت‌ خودرو تعدیل خواهد شد.

نجفی منش در ادامه با اشاره به این‌که افزایش قیمت خودرو بیشتر تحت تاثیر فشارهای داخلی است تا تحریم، بیان کرد: قیمت خودروهای داخلی باید افزایش می‌یافت اما تا این اندازه غیر طبیعی است.

منبع
اقتصاد آنلاین- صدف امیرحسینی

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا