صنعتصنعت، معدن، تجارتمعدن

افت مصرف نسوز در فولاد مبارکه

مدیر مرکز تعمیرات نسوز فولاد مبارکه از کاهش و ثبت رکورد مصرف نسوز به میزان ۱۵/ ۶ کیلوگرم بر تن مذاب طی فروردین ماه سال جاری در ناحیه فولادسازی این شرکت خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، ایرج مختارپور در برنامه «فولاد ایرانی» رادیو اقتصاد افزود: فولاد مبارکه در فروردین ماه سال جاری در تمامی نواحی تولیدی خود رکوردهای خوبی را به ثبت رسانده که مصرف نسوز نیز از این قافله عقب نماند.

وی همچنین اظهارداشت: مواد نسوز یکی از پرمصرف‌ترین و پر هزینه ترین مواد مصرفی در کارخانه‌های فولادسازی است و کاهش هرچه بیشتر مصرف این مواد بر قیمت تمام شده محصولات فولادی تاثیر زیادی دارد.

همچنین بخوانید

مدیر مرکز تعمیرات نسوز فولاد مبارکه گفت: بر اساس آمار مورد ارائه در مجامع علمی متوسط مصرف نسوز در کارخانجات فولاد سازی دنیا ۱۵ کیلوگرم به ازای یک تن فولاد مذاب است.

وی به رادیو اقتصاد افزود: این رقم در کشورهای صنعتی بالاخص ژاپن به زیر هشت کیلوگرم نیز رسیده است.

مختارپور تصریح کرد: فولاد مبارکه به نوعی می تواند از منظر مصرف مواد نسوز الگو و بنچ مارکی در بین واحدهای فولاد سازی باشد.

وی در ادامه مصاحبه اظهارداشت: این شرکت در چشم انداز توسعه صنعتی کشور نقش مهمی در تولید فولاد دارد.

مدیر مرکز تعمیرات نسوز فولاد مبارکه گفت: واحد مزبور از آنجائیکه قصد دارد در بازارهای جهانی بجزء بازار داخلی حضور موثر و جدی داشته و بتواند با تولیدکنندگان بزرگ فولاد سازی رقابت کند باید به دو فاکتور مهم یعنی کاهش هرچه بیشتر هزینه‌ها و ایجاد ارزش افزوده بالاتر توجه کند.

وی در مصاحبه با رادیو اقتصادافزود: خوشبختانه فعالیت ها و اقدامات بسیار خوبی طی سال های اخیر جهت تولید مبتنی بر استاندارد های جهانی در این مجموعه صورت گرفته است.

به گزارش  آرمان اقتصادی، برنامه «فولاد ایرانی» کاری از گروه صنعت و بازرگانی شبکه تخصصی رادیو اقتصاد است که روزهای چهارشنبه هر هفته ساعت ۱۶ به مدت ۲۵ دقیقه به تهیه کنندگی «فرزانه صادقیان» بر روی موج اف‌ام ردیف ۹۸ قرار می‌گیرد و علاقمندان جهت دریافت فایل صوتی برنامه می‌توانند به سایت این رادیو مراجعه کنند.

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا