بانکبانک و بیمه

جوابیه بانک دی به سایت خبری تابناک

پیرو انتشار خبری با عنوان«بانک دی در یک قدمی انحلال» توسط سایت خبری تابناک روابط عمومی بانک دی جوابیه ای را به منظور ایجاد شفافیت و برطرف نمودن ابهام ذهنی هموطنان عزیز تنظیم نمود.

همچنین بخوانید

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی به نقل از روابط عمومی بانک دی، پیرو انتشار خبری با عنوان «بانک دی در یک قدمی انحلال» توسط سایت خبری تابناک روابط عمومی بانک دی جوابیه ای را به منظور ایجاد شفافیت و برطرف نمودن ابهام ذهنی هموطنان عزیز تنظیم نمود. متن این جوابیه بدین شرح می باشد:

مدیر مسئول محترم سایت خبری تابناک
با سلام و احترام
پیرو انتشار خبری با عنوان «بانک دی در یک قدمی انحلال» توسط سایت خبری تابناک در تاریخ ۲۱/۰۳/۱۳۹۷ با کد خبری ۸۰۶۴۹۸ جوابیه این بانک بدین شرح می باشد. لذا شایسته است آن رسانه بر اساس قانون مطبوعات نسبت به انتشار آن اقدام نماید:
۱- تیتر انتخاب شده برای این خبر کذب محض است و تیتری صرفاً جنجالی و برای جذب نظر مخاطبان آن رسانه می باشد چراکه که همانطور که نگارنده محترم در متن خبر منتشر کرده راهکارهای متعددی برای تامین کفایت سرمایه وجود دارد و بانک ارزش آفرین دی بسیاری اقدامات را در این خصوص عملیاتی نموده و در مراحل نهایی است که نتیجه آن به زودی منتشر خواهد شد. برخی از این اقدامات افزایش سرمایه و تجدید ارزیابی دارایی ها و فروش بخشی از اموال مازاد بانک است که با محقق شدن آن، نه تنها نسبت کفایت سرمایه به حد استاندارد می رسد بلکه بانک در مسیر رشد و شکوفایی نیز قرار خواهد گرفت. لذا شایسته است در اینگونه موارد با رعایت انصاف و در نظر گرفتن منافع ملی نسبت به تنظیم خبر و انتخاب تیتر اقدام نمایید.
۲- یکی از الویت ها و افتخارات این بانک خدمت به خانواده معظم شهدا و جامعه معزز و بزرگ ایثارگری است و بانکی که رسالتش خدمت به چنین جامعه ای باشد هیچگاه در مسیر انحلال قرار نمی گیرد و در راستای حفظ این ارزش ها از هیچ اقدامی فروگذاری نخواهد کرد.
۳- بر اساس آخرین آمار منتشر شده در نظام بانکی اکثر بانک ها از استاندارد کفایت سرمایه برخوردار نیستند. چرا در این خبر صرفاً به بانک دی اشاره شده است؟ آیا بهتر نبود در خبری تحلیلی این موضوع در خصوص تمامی بانک ها بر اساس تمام شاخص ها بررسی می شد؟
آیا بر اساس تحلیل آن سایت، تمامی بانک های نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران ورشکسته هستند و یا در یک قدمی انحلال قرار دارند؟
چه اهدافی موجب می شود از میان تمامی بانک ها صرفاً بانک دی که بانک خدمتگذار خانواده معزز شهدا و جامعه بزرگ ایثارگری است مورد هجمه رسانه ای قرار بگیرد؟
۴- با در نظر گرفتن شرایط اقتصادی کشور که اخیراً شاهد آن هستیم سعی و تلاش همه ما باید بر آن باشد که مردم به جای آن که بخواهند سرمایه های خود را به بازارهایی همچون بازار ارز، سکه، مسکن و خودرو … منتقل کنند و باعث بروز مشکلات عدیده برای دولت خدمتگذار و تمامی مردم عزیز کشورمان شوند با آرامش و اطمینان سرمایه های خود را به بانک ها منتقل کنند. آیا انتشار اینگونه اخبار بجز تشویش اذهان عمومی و ایجاد نگرانی برای سپرده گذاران بانکی که نتیجه آن خروج سرمایه های مردم از نظام بانکی و ورود آن به بازارهای غیررسمی و غیرمتعارف است عواقب دیگری دارد؟
۵- قطعاً سایت خبری تابناک بر اساس رسالت خود قصد داشته نسبت به اطلاع رسانی و شفاف سازی اقدام کند اما همانطور که گزارش منتشر شده در این خبر مشخص است بانک دی در راستای شفاف سازی، اطلاعات مالی شفاف و واقعی خود را بر روی سایت ُکدال قرار داده و عزیزانی که اندک اطلاعات مالی دارند و علاقه مند به حوزه سرمایه گذاری هستند این اطلاعات را دریافت نموده و مطالعه و تحلیل نموده اند.
۶- تیتر بانک در یک قدمی انحلال، تیتری صرفاً جنجالی است و نگارنده با مفهوم انحلال آشنایی نداشته است. این خبر بیشتر از آنکه جنبه خبری و اطلاع رسانی داشته باشد رنگ و بوی سیاسی و تخریبی دارد چرا که بانکی که پشتوانه آن جامعه بزرگ ایثارگری است و بیش از چند هزار میلیارد سرمایه دارد و دارایی های ارزشمندی همچون نیروگاه برق دماوند که بزرگترین نیروگاه سیکل ترکیبی خاورمیانه است که ۲۰ درصد برق شهر تهران و ۸ درصد برق کل کشور را تولید میکند را در اختیار دارد چگونه می تواند در یک قدمی انحلال و یا حتی در مسیر آن باشد!؟
۷- آن سایت خبری در ۲۸ فروردین ماه ۱۳۹۷ نیز، تیتر خبری با عنوان بانک دی در مسیری که بازگشت ندارد منتشر نموده بود که تیتری کاملاً جنجالی، تخیلی و جعلی بود که بر اساس بازخوانی صورت های مالی اسفند ماه ۱۳۹۶ تنطیم شده بود. در آن زمان این بانک با احترام به آن سایت وزین از هرگونه اقدام اعم از جوابیه، تکذیبیه و اقدام حقوقی خودداری نمود. اما با توجه به تکرار این امر ضمن احترام به جامعه رسانه ای کشور و تمامی خبرنگاران و روزنامه نگاران بزرگواری که در راستای ایجاد جامعه اطلاعاتی شفاف اقدام می کنند در جهت صیانت از حقوق سهام داران که بخش اعظم آن را خانواده معظم شهدا و جامعه بزرگ و معزز ایثارگری  تشکیل می دهد اقدام به تهیه این جوابیه نمود و شایسته است آن رسانه بر اساس قانون مطبوعات نسبت به انتشار آن اقدام نماید و در غیر این صورت، در راستای صیانت از حقوق سهامداران و مشتریان گرانقدر، حق شکایت در مراجع قضایی ذیصلاح برای بانک دی محفوظ خواهد بود.

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا