ارتباطات و فناوري اطلاعاتامور زیربنایی

کیاموتورز بیش از ۵۰۰ هزار خودرو را فراخوان داد

کیاموتورز بالغ بر ۵۰۰ هزار دستگاه خودروی ساخت این شرکت کره‌ای را به علت نقص و مشکل فنی در سیستم برقی و کیسه هوا فراخوانده است.

به گزارش آرمان اقتصادی به نقل از وب سایت carscoop، تنها چند روز از فراخوان بیش از ۱۰۰ هزار دستگاه خودروی سدونای کیاموتورز گذشته است، که حالا خبر دیگری مبنی بر فراخوان تعداد بیشتری از مدل های متعدد از این خودروساز کره ای منتشر شده است.

کیاموتورز که یکی از برترین خودروسازان کره جنوبی است و محصولات مختلفش در بازار کشورهای گوناگون در جهان از استقبال بی نظیری برخوردار است، حالا بیش از ۵۰۷ هزار دستگاه خودروی ساخت خود را تحت تاثیر مشکل و نقص فنی در سیستم برقی و همچنین باز نشدن کیسه هوا (ایربگ) فراخوان داده است .

همچنین بخوانید

چند ماه پیش بود که کارشناسان سازمان ایمنی و ترافیک جاده ای در ایالات متحده آمریکا (NHTSA) در بیانیه ای اعلام کردند که کیسه هوای محصولات و خودروهای ساخت دو برند کره ای هیوندای و کیاموتورز پس از تصادف، باز نمی شود و این مساله در میان این دو برند کره ای بسیار شایع و مرسوم است. به همین علت، کیاموتورز نیز با بررسی موارد موجود حالا به نظر می رسد که به پیروی از بیانیه سازمان ایمنی بزرگراههای آمریکا قصد دارد با فراخواندن خودروهای خود، به بررسی دقیق و چکاپ کیسه هوا و سیستم برقی محصولاتش بپردازد.

 هیوندای نیز پیشتر به دنبال این بیانیه، اقدام به فراخوان دادن بیش از ۵۸۰ هزار دستگاه خودرو در بازار آمریکا کرده بود .

مهندسان شرکت کیاموتورز بر این باورند که نقص فنی در قسمت سیستم برقی موجب می شود که ماژول کنترلی از کار بیفتد و در نتیجه کیسه های هوا و پیش کشنده‌ کمربند ایمنی به درستی کار نکند.

فراخوان کیاموتورز شامل مدل های سال ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۳ از خودروهای سراتو سدان و کوپه، مدل‌های ۲۰۱۱ تا ۲۰۱۳ اپیتما، مدل‌های ۲۰۱۱ و ۲۰۱۲ اپتیما هیبرید و مینی‌ون‌های سدوناد می شود.

مقامات کیا موتورز با اینکه هنوز از برطرف سازی این مشکل با فراخوان دادن محصولات خود اطمینان کامل ندارند، اما امیدوار هستند که مدل های فراخوان داده شده را می توانند با بررسی و چکاپ های انجام شده به درستی تعمیر کرده و به گونه ای از تصادفات مرگبار جلوگیری به عمل بیاورند.

مقامات کیا موتورز هنوز درباره فراخوان این خودروها در سایر کشورهای جهان بیانیه ای صادر نکرده اند.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا