صنعت، معدن، تجارتمعدن

مدیریت موثر فولاد بردسیر، نگرانی های تامین آب را برطرف کرد

رئیس هیات عامل ایمیدرو در حاشیه بازدید از مجتمع فولادی بردسیر- میدکو گفت: مدیریت موثر در فولاد بردسیر ، نگرانی های تامین آب در این مجموعه را برطرف کرد.

به گزارش آرمان اقتصادی به نقل از روابط عمومی ایمیدرو، مهدی کرباسیان امروز با حضور در سایت پروژه فولاد بردسیر اظهار داشت: این طرح ۱۰۰ درصد خصوصی است اما از کمترین امتیاز دولتی برای راه اندازی پروژه ها استفاده کرده است.

وی افزود: این مجموعه سپرده های مردمی را در مسیری به کار گرفت که هم سودآور بود و هم در جهت اقتصاد مقاومتی و استفاده از ظرفیت ها و امکانات ملی کشور است.

همچنین بخوانید

رئیس هیات عامل ایمیدرو گفت: باید این موضوع را به عنوان شاخص ایده آل برای توسعه کشور در نظر گرفت و الگوی خوب برای دیگر سرمایه گذاران کشور باشد.

کرباسیان با بیان اینکه جانمایی کارخانه ها در زنجیره فولاد از اهمیت بالایی برخوردار است ادامه داد: اگر مشکلات نقدینگی طی یکی دو سال اخیر نبود، پروژه ها زودتر به بهره برداری می رسید و شاید نوع عملکرد سیستم بانکی باعث تاخیر در راه اندازی پروژه ها شد.

رئیس هیات عامل ایمیدرو افزود: مسائلی همچون فشارهای سیاسی و اجتماعی که از قبل در طرح های فولادی وجود داشته موجب تغییر در ظرفیت پروژه، تاخیر در راه اندازی، بالا رفتن هزینه های زیر ساخت و افزایش قیمت تمام شده می شود.

تولید محصولات در مسیر صعودی

در این برنامه علی اصغر پورمند مدیر عامل هلدینگ میدکو نیز اظهار داشت: میزان تولید کنسانتره این کارخانه از زمان راه اندازی ( فاز یک سال ۹۱ و فاز توسعه ۹۳) تاکنون ۷ میلیون و ۳۷۴ هزار و ۷۳۱ تن بود. میزان تولید گندله از ابتدای راه اندازی ( آبان ۹۵) تاکنون ۲ میلیون و ۴۰۲ هزار و ۷۳۶ تن و همچنین میزان تولید آهن اسفنجی از ابتدا راه اندازی تاکنون ۲ میلیون و ۵۴۷ هزار و ۹۴۴ تن بوده است.

طبق پیش بینی ها کارخانه شمش فولاد ۳۱ شهریور ۹۷ راه اندازی می شود اما این شرکت درصدد ایجاد یک کارخانه آهن اسفنجی دیگر است.

رییس هیات عامل ایمیدرو همچنین در برنامه امروز، در دو سایت دیگر فولادسازی میدکو نیز حضور خواهد یافت.

 

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا