امور زیربناییراه و ساختمان

پرواز تهران سلیمانیه از یکشنبه از سرگرفته می‌شود

سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در اربیل از سرگرفته شدن پرواز تهران سلیمانیه از یکشنبه این هفته خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی،، مرتضی عبادی با بیان این خبر گفت: خط پروازی تهران – سلیمانیه که از مدتی قبل با انسداد خطوط پروازی از جانب بغداد متوقف شده بود، باتوجه به رفع موانع از یکشنبه ۲۰ خرداد ۹۷ از سرگرفته می‌‌‌شود.

وی افزود: شرکت‌‌‌‌های هواپیمایی متعددی از جمله شرکت هواپیمایی آسمان در مسیر فوق فعال بودند که نظر به عدم جدیت آن شرکت به از سرگیری پروازها، شرکت هواپیمایی ماهان از شرکت‌‌‌‌‌های موفق جمهوری اسلامی ایران راه‌‌‌اندازی خط پروازی تهران – سلیمانیه را نیز پذیرفت. از این رو فعلا هفته‌‌‌ای یک پرواز رفت و برگشت در روز یکشنبه در این مسیر انجام می‌‌‌شود و در صورت استقبال مسافرین به دو پرواز در هفته افزایش خواهد یافت.

سرکنسول ایران در اربیل ادامه داد: مجوز از سرگیری پروازها به اربیل و سلیمانیه به طور همزمان از بغداد صادر شد ولی مشکلات فنی در ایجاد هماهنگی شرکت هواپیمایی قبلی موجب طولانی شدن توقف پرواز به سلیمانیه شد.

عبادی ضمن اشاره به پیگیری‌‌‌‌‌های سرکنسول ایران در سلیمانیه اظهار داشت: انجام پرواز سلیمانیه و تهران با توجه روابط فعال اقتصادی، فرهنگی، علمی و آموزشی استان سلیمانیه با جمهوری اسلامی ایران مهم و در تسهیل امور، اهمیت بسزایی دارد. 

منبع

ایلنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا