بورسبورس کالا

ثبات وکیوم باتوم در نقطه هزار و ۳۷۱ تومان

 

مجموع تالارهای مختلف بورس کالای ایران امروز، ارزشی حدود ۴۳۳ میلیارد تومان داشت. در این بین با ارزشترین محصول به «مس کاتد» شرکت «ملی صنایع مس ایران» در حدود ۹۴ میلیارد تومان اختصاص یافت.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، امروز ۱۳ خرداد، تالارهای مختلف بورس کالای ایران در مجموع ارزشی به میزان ۴۳۳ میلیارد و ۴۲۲میلیون و ۱۰۰ هزار تومان داشت. این معاملات در حدود ۲۳۱ قرارداد منعقد شدند؛ از این میزان ۴۲۵ میلیارد و ۶۱۷ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان آن به رینگ داخلی تعلق گرفت. تالار صنعتی نیز بیشترین ارزش معاملات امروز را به میزان ۲۱۰ میلیارد و ۸۴۸ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان از آن خود کرد.

همچنین بخوانید

با ارزشترین محصول امروز بورس کالا هم به «مس کاتد» شرکت ملی صنایع مس ایران در حدود ۹۴ میلیارد تومان بود. این محصول به قیمت پایانی کیلویی ۳۱ هزار و ۵۲۰ هزار تومان با سقف رقابت ۱۰ درصدی و حجم حدود سه هزار تن به طور نقدی معامله شد.

پیش از این، مس کاتد در معامله قبلی خود (مورخ ششم خرداد) به قیمت پایانی کیلویی ۳۱ هزار و ۷۰۵ تومان معامله شده بود. بر این اساس، قیمت این محصول در معاملات امروز نسبت به معامله هفته گذشته ۰.۵۸ درصد کاهش داشته است.

تالار پتروشیمی

تالار فرآورده های نفتی و پتروشیمی بورس کالا امروز میزبان داد و ستد ۴۶ هزار و ۴۹۴ تن انواع قیر بود. طی این روز و در تالار مذکور دو هزار و ۱۷۷ تن مواد پلیمری، ۱۱ هزار و ۴۷۱ تن مواد شیمیایی، ۲۹۹ تن اسلاک واکس سنگین، یک هزار تن سلاپس واکس، سه هزار تن لوب کات و ۵۲ هزار و ۵۰۰ تن وکیوم باتوم معامله شد.

با ارزشترین محصول این تالار طی این روز به «وکیوم باتوم» شرکت پالایش نفت تهران (تندگویان) به میزان ۲۷ میلیارد و ۴۳۸ میلیون تومان تعلق گرفت. این محصول به قیمت پایانی یک هزار و ۳۷۱ تومان با حجم ۲۰ هزار تن بدون رقابت، توسط کارگزاری «بورس بهگزین» به طور نقدی داد و ستد شد. گفتنی است، این محصول در معامله قبلی خود مورخ هشتم خرداد هم به قیمت معامله شده بود و در این قیمت ثابت مانده است.

کم ارزشترین محصول این تالار نیز امروز به «اسید نیتریک» شرکت «پتروشیمی کارون» به میزان ۱۵ میلیون تومان اختصاص یافت. این محصول هم به قیمت پایه کیلویی ۷۵۰ تومان و حجم ۲۰ تن به طور سلف توسط کارگزاری «بانک سامان» فروخته شد.

تالار صنعتی

تالار محصولات صنعتی و معدنی هم معامله یک هزار و ۱۶۵ تن مفتول مس، سه هزار تن مس کاتد، یک هزار تن مس کم عیار و ۱۴۰ تن سولفور مولیبدن مخلوط را تجربه کرد.

گفتنی است، بیشترین ارزش معاملات امروز در این محصولات مربوط به «مس کاتد» شرکت ملی صنایع مس ایران و به میزان ۹۴ میلیارد و ۵۶۱ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان بود. این محصول به قیمت پایانی کیلویی ۳۱ هزار و ۵۲۰ هزار تومان با سقف رقابت ۱۰ درصدی و حجم حدود سه هزار تن به طور نقدی توسط کارگزاری «ارگ هومن» معامله شد.

پیش از این، مس کاتد در معامله قبلی خود (مورخ ششم خرداد) به قیمت پایانی کیلویی ۳۱ هزار و ۷۰۵ تومان معامله شده بود. بر این اساس، قیمت این محصول در معاملات امروز نسبت به معامله هفته گذشته ۰.۵۸ درصد کاهش داشته است.

کم ارزشترین محصول این تالار هم امروز به «مس کم عیار» شرکت ملی مس ایران به میزان۵۰ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان تعلق گرفت. این محصول نیز با قیمت پایه کیلویی ۵۰ تومان و حجم ۱۰۰۰ تن توسط کارگزاری سی ولکس داد و ستد شد.

تالار کشاورزی

براساس این گزارش، تالار محصولات کشاورزی نیز طی این روز شاهد داد و ستد سه هزار تن روغن کلزا، ۹ هزار و ۶۰۰ تن گندم خوراکی و ۲۵ تن شکر سفید بود.

با ارزشترین محصول این تالار هم به «روغن خام کلزا» شرکت «روغن کشی طلای سفید گنبد» و عرضه کنندگی شرکت «مادر تخصصی بازرگانی دولتی ایران» اختصاص یافت. این محصول امروز شش میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان ارزش داشت. روغن خام کلزا امروز به قیمت پایانی کیلویی سه هزار و ۲۰۰ تومان با رقابت و ۱.۵۳ درصد کمتر از قیمت پایه معامله شد.

کم ارزشترین محصول این تالار نیز امروز هم به «شکر سفید» شرکت «قند اصفهان» تعلق گرفت. این محصول مانند روز گذشته با همان قیمت دو هزار و ۷۲۲ تومان اما در حجم ۲۵ تن به طور نقدی (مچینگ) توسط کارگزاری «بورس بهگزین» معامله شد. ارزش این محصول امروز ۶۸ میلیون و ۵۰ هزار تومان بود.

شایان ذکر است، معامله یک هزار و ۲۰۰ تن قیر، ۱۰۰ تن عایق رطوبتی و ۱۱ هزار تن گوگرد نیز در تالار صادراتی بورس کالای ایران به ثبت رسید.

منبع
اقتصاد آنلاین - لیلی شهیر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا