بین الملل

وال‌استریت با نگاه سرمایه‌گذاران به فدرال‌رزرو رشد کرد

درحالی‌که سرمایه‌گذاران با کاهش نگرانی‌ها از تنش‌های تجاری، توجه خود را به هفته پرکار اجلاس بانک‌های مرکزی جهان معطوف کردند، وال‌استریت با حجم پایین معاملات، رشد کرد.

به گزارش آرمان اقتصادی به نقل از رویترز، در پایان معاملات جمعه شب، درحالی‌که سرمایه‌گذاران با کاهش نگرانی‌ها از تنش‌های تجاری، توجه خود را به هفته پرکار اجلاس بانک‌های مرکزی جهان، معطوف کردند، وال‌استریت با حجم پایین معاملات، رشد کرد.

اس‌اندپی۵۰۰ ضررهای اوایل جلسه معاملاتی دیروز را جبران کرد و در پایان در منطقه مثبت به کار خود پایان داد. بخش‌های سلامتی و کالاهای مصرفی، بیشترین سود را تحت این شاخص به دست آوردند.

همچنین بخوانید

به نظر می‌رسد که نگرانی سرمایه‌گذاران پس از آغاز اجلاس جی‌۷ در مورد روابط آمریکا با بزرگترین شرکای تجاری خود، کاهش یافته باشد. قبلا انتظار می‌رفت پس از این که دونالد ترامپ، رییس‌جمهور آمریکا، تعرفه‌هایی را بر واردات فولاد و آلومینیوم از کانادا، مکزیک و اتحادیه اروپا، وضع کرد، این اجلاس بسیار پر تنش برگزار شود.

یکی از مقامات جی۷ که نخواست نامی از او برده شود گفت: احتمال بسیار کمی وجود دارد که در این اجلاس دو روزه به نتیجه‌ای برسیم. احتمال این که در پایان به یک بیانیه رسمی هم برسیم خیلی کم است.

اما همچنان برخی از سرمایه‌گذاران قبل از اجلاس بانک‌های مرکزی آمریکا و اروپا و اجلاس آمریکا-کره‌شمالی در ۱۲ جون، با تردیدهایی مواجه هستند.

میانگین صنعتی داوجونز ۷۵.۱۲ واحد یا ۰.۳ درصد رشد کرد و به ۲۵۳۱۶.۵۳ واحد رسید. اس‌اندپی۵۰۰ توانست ۸.۶۱ واحد یا ۰.۳۱ درصد رشد کند و به ۲۷۷۸.۹۸ واحد برسد. کامپوزیت نزدک هم ۱۰.۴۴ واحد یا ۰.۱۴ درصد بالاتر و در ۷۶۴۵.۵۱ واحد بسته شد.

طی معاملات هفته گذشته همه شاخص‌های وال‌استریت جهش کردند؛ اس‌اندپی ۱.۶۲ درصد، داوجونز ۲.۷۶ درصد و نزدک ۱.۲۱ درصد بالاتر بسته شدند.

در معاملات پنج شنبه، بزرگترین تقویت برای شاخص اس‌اندپی با رشد ۰.۷ درصدی زیرشاخص سلامتی به دست آمد. در این زیر شاخص هم سهام شرکت آلرگان با جهشی ۴.۷ درصدی، پیشتاز سود بود.

از ۲۵ می تا کنون، پنج شنبه با تبادل ۶.۰۵ میلیارد سهم، آرام‌ترین معاملات را داشته است. میانگین معاملات در ۲۰ روز گذشته ۶.۶ میلیارد سهم بوده است.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا