اقتصاد کلان

انبوه قوانین مانع بزرگ پیشرفت کشور

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی گفت: تولیدانبوه قوانین و مقررات از موانع و مشکلات جدی رشد و پیشرفت کشور است.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، عبدالرضا مصری در گفتگو با رادیو اقتصاد ضمن اشاره به اینکه تنقیح قوانین در ایران بسیار کم رنگ است، افزود: متاسفانه درخواست ابطال قوانین غیرکارآمد، مزاحم، کاذب و دست و پاگیر از سوی دولت ها در کشور کمتر مطرح می شود.


وی در ادامه از شناسایی و تنقیح بیش از یک هزار قانون مزاحم در دوره نهم مجلس شورای اسلامی خبرداد و اظهارداشت: دولت در راستای تنقیح قوانین باید همکاری بیشتری با خانه ملت داشته باشد.

همچنین بخوانید

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی حذف قوانین مزاحم را از اولویت‌های مهم و ضروری کشور برشمرد و گفت: عمر تصویب برخی از قوانین بیش از یک قرن می‌گذرد و هر یک از این موارد برای مقطع خاصی مناسب بوده است.

وی در مصاحبه با رادیو اقتصاد افزود: حذف قوانین مزاحم لازمه تسهیل در امر تولید، سرمایه گذاری، اشتغال افزایی و بسیاری موارد در جامعه است.

مصری تاکید کرد: قوانین دست و پاگیر مانع بزرگی در برابر تولید داخلی است و بساط چنین قوانینی باید در مملکت برچیده شود.

وی در ادامه یادآورشد: تنقیح قوانین می تواند راه را برای اجرای اقتصاد مقاومتی و همینطور تحقق شعار سال یعنی حمایت از کالای ایرانی هموار کند.

برنامه «نود و هشتی ها» کاری از گروه اقتصاد و جامعه به تهیه کنندگی «غلامرضا عزتی مهدی شیار» از شنبه تا پنجشنبه ساعت ۱۷ به مدت ۸۵ دقیقه با هدف اطلاع رسانی درباره موضوعات اقتصادی با جلب مشارکت و تعامل مخاطبان و ارتقای فرهنگ اقتصادی با تاکید بر اقتصاد مقاومتی و ترویج سبک زندگی اسلامی – ایرانی از رادیو اقتصاد پخش و علاقمندان می‌توانند جهت دریافت فایل صوتی برنامه به سایت این رادیو مراجعه کنند.

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا