بین الملل

بوئینگ: هیچ هواپیمایی به ایران نمی‌دهیم

بوئینگ قبلاً اعلام کرده بود به تحریم‌های آمریکا بر علیه ایران احترام خواهد گذاشت اما برنامه تجاری خود را مشخص نکرده بود، حالا بوئینگ می‌گوید هیچ هواپیمایی به ایران نخواهد داد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی به نقل از اسپوتنیک، بوئینگ قبلاً اعلام کرده بود به تحریم‌های آمریکا بر علیه ایران احترام خواهد گذاشت اما برنامه تجاری خود را مشخص نکرده بود، حالا بوئینگ می‌گوید هیچ هواپیمایی به ایران نخواهد داد.

سخنگوی بوئینگ اعلام کرد که این شرکت با تهران همکاری نمی‌کند و به علت تحریم‌های آمریکا از تحویل هواپیما به ایران خودداری خواهد کرد، به این ترتیب قرارداد بزرگ این شرکت با دو شرکت هواپیمایی ایران، عملا فسخ می‌شود.

همچنین بخوانید

سخنگوی بوئینگ گفت: ما تا کنون هیچ هواپیمایی به ایران تحویل نداده‌ایم و با توجه به این‌که دیگر مجوزی برای صادرات به ایران نداریم، هیچ هواپیمایی هم از این پس به ایران تحویل نخواهیم داد.

در ماه می گزارش شد که قرارداد ۲۰ میلیارد دلاری با ایران به علت تحریم‌ها بلوکه شده است.

ایران‌ایر پیش از این، قرارداد ۱۶.۶ میلیارد دلاری با بوئینگ برای خرید ۸۰ هواپیمای مسافربری امضا کرده بود، همچنین قراردادی به ارزش ۱۰ میلیارد دلار هم برای تحویل ۱۰۰ هواپیمای جت با شرکت رقیب بوئینگ، ایرباس، امضا کرده بود. با تحریم‌های آمریکا هر دوی این قراردادها لغو می‌شود چراکه برخی از قطعات هواپیمای ایرباس هم در آمریکا تولید می‌شود و برای فروش به آنها نیاز به مجوز آمریکا وجود دارد.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا