امور زیربناییتعاون و اشتغال

دیدار ربیعی با وزرای کار آفریقا و قزاقستان در ژنو سوئیس

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در حاشیه صد و هفتمین کنفرانس بین المللی کار با همتایان قزاقستانی و آفریقایی خود گفتگو کرد و طرفین در خصوص محورهای مشترک همکاری مذاکره کردند.

به گزارش آرمان اقتصادی از وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، علی ربیعی در حاشیه صد و هفتمین کنفرانس بین المللی کار با وزرای کشورهای قزاقستان و آفریقای جنوبی دیدار کرد و در زمینه های مورد علاقه دو طرف برای همکاری مذاکره کردند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ایران در دیدار با «مدینه ابوالقاسمو» همتای قزاقستانی خود به زمینه های همکاری مشترک فراوان میان ایران و قزاقستان اشاره کرد، و گفت: درگذشته ایران و قزاقستان درحوزه ایمنی و بهداشت کار یادداشت تفاهم داشته اند که می توان در این زمینه همکاری های بیشتری داشت.

همچنین بخوانید

وزیرتعاون ، کار و رفاه اجتماعی با تاکید بر اینکه با توجه به سابقه تاریخی میان دوکشور می توان فعالیت های مشترک را گسترش داد، ادامه داد: در زمینه اعزام نیروی کار ماهر به قزاقستان ، آموزش های فنی و حرفه ای ،  تنظیم بازار کار ، کاهش فقر و … می توان با قزاقستان همکاری های مشترکی داشت.

این عضو کابینه دولت دوازدهم تصریح کرد: جایگاه قزاقستان برای ما دارای اهمیت فراوانی است و با توجه به مسائل اجتماعی ، اهداف فرهنگی و عقاید مشترک می توان زمینه های همکاری میان دوکشور را توسعه بخشید.

وزیرتعاون ، کارورفاه اجتماعی باتشریح جزئیاتی از دیدارهای قبلی میان دو کشور ایران و قزاقستان یاد آور شد: امروزه با شرایط جدید پیش آمده میان دو کشور توجه به منابع انسانی اهمیت ویژه‌ای پیدا کرده که ما در کشور ایران برای ارتقای بهره وری نیروی انسانی برنامه ریزی های زیادی صورت داده ایم.

ربیعی با بیان اینکه اکنون شرایط بازار کار تغییر کرده است و ساماندهی اشتغال ازجمله برنامه های مهم ما در ایران به شمار می رود، از وزیر کار قزاقستان دعوت کرد تا با سفر به ایران زمینه های همکاری دوکشور را تقویت کنند.

همچنین همتای قراقستانی وزیر کار از ربیعی دراین نشست از ربیعی دعوت کرد تا با سفر به قزاقستان زمینه های همکاری را بیشتر مورد بحث قراردهند و به یادداشت های تفاهم دست پیدا کنند.

همتای قزاقستانی ربیعی در این نشست از سهم ۲۴ درصدی اشتغال غیررسمی در کشور خبرداد و گفت: برای ساماندهی نیروی کار از وزیر کار ایران درخواست کرد تا تجارب خود در بخش ساماندهی نیروی کار و کارگران را دراختیار آنان قرار دهد.

آمادگی آفریقای جنوبی برای استفاده از تجارب ایران

در جریان این مذاکرات همچنین ربیعی با همتای خود خانم «نلیسیو میلدرد اولیفانت» وزیرکار افریقای جنوبی دیدار کرد و در مورد زمینه های همکاری دو طرف گفت و گو شد.

وزیر کار افریقای جنوبی در زمینه پوشش‌های بیمه ای و حمایتی و تامین اجتماعی ابراز علاقه کرد و گفت: ما در آفریقا به دنبال یک سیستم جامع تامین اجتماعی و گفت و گوی اجتماعی هستیم ضمن اینکه ارتقای سلامت و بهداشت عمومی را دنبال می کنیم و  موضوع بیمه سلامت برای اقشار آسیب پذیر جامعه برای آفریقای جنوبی دارای اهمیت است که در این زمینه ها درصدد استفاده از تجارب ایران خواهیم بود.

همچنین در این دیدار بر انتقال تجارب و دانش در زمینه فنی و حرفه ای از ایران به افریقای جنوبی نیز تاکید شد.

در این دیدا از ربیعی دعوت شد دیداری از کشور مقابل داشته باشد تا بتوانند زمینه های همکاری را بیشتر مورد بحث قراردهند و به یادداشت های تفاهم دست پیدا کنند.

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا