بانک و بیمهطلا و ارز

تشکیل حباب در بازار با سودهای غیر متعارف از ثبت

 

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی تاکید کرد بانک مرکزی از عهده مدیریت بازار سکه بر نیامده است.

 

به گزارش آرمان اقتصادی به نقل از خانه ملت، محمد حسینی با اشاره به افزایش قیمت سکه اظهار داشت: بازار ارز و طلا در کشور تابعی از دو اقدام است، سیاست هایی و اقدامات  که بانک مرکزی باید در زمینه مدیریت بازار انجام دهد؛ اما بسیار کند پیش رفته است.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس ادامه داد: انتظار می رود با اقدامات انقلابی ثبات به بازار برگردد نه اینکه هر روز نوسانات تلخ را مانند گذشته دوباره تجربه و آن را تشدید کنیم.

نماینده مردم تفرش در مجلس دهم شورای اسلامی با بیان اینکه بحران بازار سکه و ارز برای نظام اسلامی خطرناک است، بیان داشت: هر چه سریعتر سران قوا برای ثبات در بازار ارز و برگرداندن اعتماد مردم تصمیم گیری کنند در غیر این صورت مشکلات خاصی در حوزه تولید و اقتصاد کشور ایجاد می شود.

وی با تاکید بر اینکه جلوگیری از بحران ها کار بسیار سختی است، گفت: از سوی دیگر خروج آمریکا از برجام و مذاکرتی که در حال حاضر با اروپا انجام می شود می تواند بر حوزه های مختلف از جمله اقتصادی و سیاسی تاثیر گذار باشد و هر چه به تاریخ هایی که آمریکا برای اعمال تحریم نزدیک می شویم بر بازار و اقتصاد کشور تاثیرگذار است.

حسینی با اشاره به عملکرد بانک مرکزی برای مدیریت بازار طلا و سکه اظهار داشت: بانک مرکزی در این مدت سعی کرد با ورود سکه و چندین تن طلا با پشتوانه قابل قبول به بازار، مدیریت بازار را در دست بگیرد اما از عهده این کار برنیامد در این بین نیز افرادی که برای سکه ثبت نام کرده اند به سودهای غیر متعارف دست پیدا کردند و همین موجب اقدامات حبابی در بازار می شود.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه ومحاسبات مجلس با بیان اینکه باید اعتماد مردم برگردد، بیان داشت: هر روز گران شدن اقلام از سکه گرفته تا ارز موجبات آسیب های اجتماعی و عدم اعتماد مردم به مجموعه تصمیم ساز کشور را ایجاد می کند.

 

منبع

اقتصاد.آنلاین

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا