بین الملل

سهام آسیا رشد کرد/جهش ۳۰۰ واحدی نیکی ژاپن

در حالی‌ که گزارش قدرتمند مشاغل آمریکا، نگرانی‌ها در مورد این که جنگ‌های تعرفه‌ای بین آمریکا و بقیه دنیا می‌تواند به رشد اقتصادی جهان آسیب برساند را خنثی کرد، سهام آسیایی رشد کردند.

به گزارش آرمان اقتصادی به نقل از رویترز، روز دوشنبه، در حالی‌ که گزارش قدرتمند مشاغل آمریکا نگرانی‌ها در مورد این که جنگ‌های تعرفه‌ای بین آمریکا و بقیه دنیا می‌تواند به رشد اقتصادی جهان آسیب برساند را خنثی کرد، سهام آسیایی به بالاترین سطح ۲ و نیم هفته‌ای خود رسیدند.

گسترده‌ترین شاخص سهام آسیا اقیانوسیه ام‌اس‌سی‌آی بدون سهام ژاپن، ۱.۰ درصد جهش کرد و به سطحی رسید که آخرین بار در ۱۷ می دیده شده بود.

همچنین بخوانید

نیکی ژاپن ۳۰۴.۵۹ واحد یا ۱.۳۷ درصد جهش کرد و در ۲۲۴۷۵.۹۴ بسته شد و بیشتر زیرشاخص‌های آن رشد کردند؛ اما بخش خودروسازی و کشتی سازی نیکی ۲.۹۹ درصد جهش کردند و عملکردی خیره‌کننده داشتند.

کوسپی کره‌جنوبی ۰.۳۶ درصد بالاتر بسته شد.

شرکت‌های تکنولوژی مانند تنسنت و سازندگان نیمه‌رسانای تایوانی در بین شرکت‌هایی بودند که، بیشترین سود را به دست آوردند.

شاخص هانگ‌سنگ در هنگ‌کنگ ۱.۵۱ درصد جهش کرد و کامپوزیت شانگهای ۰.۵۲ درصد بالا رفت.

سهام اروپایی هم در حال رشد هستند؛ به نحوی که فوتسی انگلیس و داکس آلمان ۰.۳ درصد رشد کردند و کاک فرانسه ۰.۴ درصد بالا رفت.

روز شنبه، رهبران مالی نزدیک‌ترین متحدان آمریکا، خشم خود را از تعرفه‌های واردات فلزاتی که ترامپ وضع کرده بود ابراز کردند. به این ترتیب، انتظار می‌رود اجلاس هفته آینده جی‌۷ در کوبک حال‌وهوایی داغ‌تر داشته باشد.

در نمایش نادری از دودستگی در بین گروه معمولا هماهنگ کشورهای ثروتمند جهان، ۶ کشور عضو جی ۷ در بیانیه‌ای از وزیر خزانه‌داری آمریکا، خواستند تا نگرانی شدید و ناامیدی آنها را به ترامپ منتقل کند.

داده‌های منتشر شده در روز جمعه نشان داد که رشد اشتغال آمریکا در ماه می، شتاب گرفته است و نرخ بیکاری به پایین ترین سطح ۱۸ ساله خود، یعنی ۳.۸ درصد،  تنزل یافته است.

در بازار ارز، نرخ دلار آمریکا در برابر ین، رشد کرد و به ۱۰۹.۵۰ ین رسید. دلار قبلا در روز جمعه هم ۰.۶ درصد در برابر ین تقویت شده بود و از نرخ ۱۰۸.۱۱۵ ین که در روز پنج‌شنبه ثبت کرد و پایین‌ترین نرخ ۵ هفته‌ای آن بود، فاصله گرفت.

 

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا