اقتصاد کلان

برنامه واگذاری‌های امسال خصوصی‌سازی اعلام شد

به گزارش آرمان اقتصادی به نقل از سازمان خصوصی‌سازی، پوری حسینی با بیان اینکه سهام و اموال و داریی دولت متعلق به ۶۳۱ بنگاه امسال در صف واگذاری به بخش خصوصی و تعیین تکلیف قرار دارند، گفت: سال گذشته از تیرماه تا آبان مواجه با تغییر دولت بودیم و جایگزینی وزرای اقتصادی را شاهد بودیم. برایاین اساس عملاً واگذاری‌ها از اواخر آبان شروع شد.

وی درباره نظارت بر روند واگذاری‌ها افزود: نظارت بر واگذاری‌ها بر عهده سازمان خصوصی سازی است.

همچنین بخوانید

رئیس کل سازمان خصوصی سازی تصریح کرد: هر شرکتی که در بورس پذیرفته شده باشد، مزایده آن در بورس انجام می‌شود و اگر پذیرفته نشده باشد؛ روند مزایده آن در خارج از بورس انجام می‌شود.

پوری حسینی گفت: نام شرکتی که در لیست واگذاری قرار می‌گیرد، اختیار آن در دست وزارت اقتصاد و دارایی است. ضمن این که در برخی مواقع هم برای تسهیل در امر واگذاری، تفویض اختیار هم صورت می‌گیرد.

وی با بیان این که باید بپذیریم که ارزش بازدهی، مبنای قیمت شرکت‌ها در واگذاری‌ها باشد، تاکید کرد: اگر ارزش بازدهی مبنای قیمتی باشد، در روند واگذاری، استقبال خوبی از این بنگاه‌ها می‌شود.

رئیس کل سازمان خصوصی‌سازی اظهار کرد: ارزش واگذاری برخی شرکت‌ها نزدیک صفر است. در این مواقع در روند قیمت گذاری به مشکل بر می‌خوریم.

پوری حسینی با اشاره به برخی موانع در روند واگذاری‌ها خاطر نشان کرد: در همه کشور‌ها این موانع وجود دارد، اما در کشور ما به دلیل برخی سازوکار‌های خاص و اظهارات نسجیده برخی مسئولان که سر رشته خاصی در این زمینه ندارند، روند خصوصی‌سازی با مشکل مواجه شده است.

 
انتهای پیام/

منبع

میزان

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا