بین الملل

آمادگی ایتالیایی‌ها برای همکاری با صنعت پتروشیمی ایران

مسئولان شرکت‌های ایتالیایی در دیدار با مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی از علاقه‌مندی خود به مشارکت در صنایع پتروشیمی ایران خبردادند.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی به نقل از شرکت ملی صنایع پتروشیمی، سیدرضا نوروززاده، مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی و مدیران ارشد شرکت ایتالیایی سایپم در حاشیه هجدهمین نمایشگاه بین المللی میلان پلاست زمینه‌های همکاری‌های دوجانبه در آینده را بررسی کردند.

بر اساس این گزارش، بهینه‌سازی و اصلاح تولید از جمله محورهای دیدار مقام‌های شرکت ملی صنایع پتروشیمی و سایپم در روز چهارشنبه (نهم خردادماه) بود که در زمینه همکاری در پتروشیمی تبریز، LAB کرمانشاه و واحد استایرن پتروشیمی پارس و همچنین واحدهای اوره مذاکرتی انجام شد.

همچنین بخوانید

همکاری در طرح‌های جدید توسعه‌ای در صنعت پتروشیمی کشور مانند طرح ابن‌سینای مکران با در نظر گرفتن این که شرکت سایپم با شرکت‌های اکسنس و UOP همکاری مشترک دارد از دیگر مواردی بود که بررسی شد.

همچنین طرح‌های زیست‌محیطی از جمله طرح جمع‌آوری گازهای همراه در منطقه عسلویه مانند انیدرید کربنیک و گازهای هیدروژن و نیتروژن نیز از مهم‌ترین محورهای مقام‌های شرکت ملی صنایع پتروشیمی و شرکت سایپم بود که شرکت ایتالیایی آمادگی خود را برای همکاری اعلام کرد. دو طرف در خصوص پروژه‌های پالایشگاهی و لایسنس‌ها به بحث و تبادل نظر پرداختند و اعلام کردند در زمینه پروژه‌های جدید پالایشگاهی که در تبریز و شیراز در دست اجراست تمایل به همکاری دارند.

سایپم یکی از شرکت‌های بزرگ ایتالیایی است که از دهه ۱۹۵۰ فعالیت خود را به عنوان پیمانکار طرح‌های خشکی-دریایی در حوزه نفت و گاز آغاز کرد. این شرکت هم اکنون در ۶۰ کشور جهان صاحب دفتر است.

در دهه‌های ۵۰ و ۶۰ میلادی این شرکت ایتالیایی فعالیت در حوزه خطوط لوله، ساخت و حفاری را توسعه داد و هم‌اکنون در بخش حفاری (از جمله حفاری در زیرآب) و نیز تامین تجهیزات صنعت نفت و گاز و تدارکات پروژه، ساخت و نصب، خطوط لوله و …. فعالیت گسترده‌ای دارد.

این شرکت به عنوان پیمانکار EPC یا با عنوان قراردادهای کلید در دست (Turn-key) صاحب طرح‌های پیمانکاری با بسیاری از کشورهای منطقه خلیج‌فارس، از جمله ایران، قطر، کویت، عربستان و نیز چین، روسیه و … است.

هجدهمین دوره نمایشگاه سه سالانه میلان پلاست ۸ تا ۱۱ خرداد ماه در مرکز نمایشگاهی FIERA MILANO برگزار شد

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا