بانکبانک و بیمه

مبادلات ارزی بانک ملت شفاف شد

بانک ملت درباره سود حاصل از تسعیر ارز در سال مالی منتهی به پایان اسفند ۹۶ توضیح داد.

همچنین بخوانید

 به گزارش آرمان اقتصادی، بانک ملت در نامه ای خطاب به اداره نظارت بر ناشران بورسی درباره خالص سود مبادلات و معاملات ارزی سال ۹۶ توضیح داد. بر اساس این گزارش، در این اطلاعیه آمده است در خصوص ارایه محاسبات مربوط به شناسایی مبلغ ۴۹ هزار و ۱۶۲ میلیارد ریال درآمد مبادلات ارزی به استحضار می رساند خالص سود مبادلات و معاملات ارزی سال ۹۶ مطابق صورت های مالی حسابرسی نشده بانک برای سال مالی منتهی به پایان اسفند ۹۶ ، شامل سود تسعیر حساب های ارزی بانک در سال ۹۶، به مبلغ ۴۸ هزار و ۳۸۳ میلیارد ریال و سود خرید و فروش ارزی (ناشی از معاملات ارزی) به مبلغ ۷۷۹ میلیارد ریال است.

همچنین به استناد مفاد نامه پاسخ به پرسش های فنی کمیته فنی سازمان حسابرسی در خصوص تغییرات ارز در اواخر سال ۹۶ دربازار آزاد ارز که در نهایت منجر به اعلام نرخ یکسان ارز در تاریخ ۲۰ فروردین ماه سال ۹۷ توسط بانک مرکزی شد، تغییرات نرخ ارز قابل دسترس بعد از تاریخ ترازنامه به عنوان رویداد تعادلی در تهیه صورت های مالی سال مالی منتهی به پایان اسفند ۹۶، محسوب شده که از این بابت مبلغ ۱۱ هزار و ۷۵۶ میلیارد ریال سود تسعیر (با اعمال نرخ های مرجع رسمی بانک مرکزی به تاریخ ۳۱ فروردین ماه ۹۷) شناسایی شده است.

در این خصوص با توجه به مفاد رای مذکور، تمام بدهی های ارزی و دارایی های ارزی به استثنای دارایی های که احتمال مطالباتی بودن درمورد آنها متصور بوده و یا به نحوی مورد ایراد حسابرس مستقل و بانک مرکزی است، به نرخ مرجع بانک مرکزی در تاریخ پایان فروردین ماه ۹۷، مورد تسعیر قرار گرفته است. افزون بر این، تسعیر حساب های ارزی بانک قبل از اجرای رای شماره ۹۹ کمیته فنی به شرح فوق ، با نرخ های ارز مرجع بانک مرکزی برای تاریخ ۲۸ اسفند ماه ۹۷ در دفاتر بانک صورت پذیرفته است.

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا