تجارتصنعت، معدن، تجارت

تحقیقات بازار نیاز جدی توسعه صادرات

 

دبیرکل فدراسیون صادرات انرژی و صنایع وابسته ایران گفت: تحقیقات بازار نخستین و مهمترین قدم در روند توسعه صادرات است.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، حمیدرضا صالحی در برنامه «راه ابریشم» رادیو اقتصاد افزود: صادرات به عنوان موتور محرکه اقتصاد و رمز بقای کشورها در بازارهای جهانی نقش مهمی را در عرصه اقتصاد ایفا می کند.

وی تصریح کرد: انجام صادرات و فروش کالا در بازارهای خارجی از ظرایف و حساسیت های خاصی برخوردار است بنابراین قدم گذاشتن در این مسیر باید با دانش، آگاهی و مطالعه باشد.

دبیرکل فدراسیون صادرات انرژی و صنایع وابسته ایران گفت: برای توسعه صادرات صنایع داخلی و افزایش سهم بازار جهانی باید رویه و سیاست جدیدی در حوزه صنعت کشور دنبال شود از اینرو توجه بیشتر به توسعه محصول باکیفیت برای ورود به بازارهای بین‌المللی بسیار بااهمیت است.

وی ضمن تاکید بر اینکه تولید کالاهای مدرن و باکیفیت برتر باید در اولویت تولیدات داخلی قرار گیرد، افزود: تحقیقات بازار در کشورهای هدف به جهت توسعه سهم بازار خارجی و رونق صادرات بسیار موثر است.

صالحی بیان داشت: تولیدکنندگان کشور برای توسعه صادرات علاوه بر اجرای دقیق تحقیقات بازاریابی باید به بحث برندسازی، تولید کالا با کیفیت بالا و قیمت رقابتی توجه جدی داشته باشند.

وی همچنین گفت: برای رونق صادرات تولیدات ایرانی به کشورهای مختلف برندسازی و کیفی‌سازی تولیدات از مهمترین عوامل است و می‌توانند سبب رونق اقتصادی و افزایش ظرفیت صادراتی شود.

دبیرکل فدراسیون صادرات انرژی و صنایع وابسته ایران افزود: تولیدکنندگان برای تولید کالای باکیفیت و قیمت رقابتی بکارگیری نیروهای متخصص، استفاده از فناوری روز دنیا و همچنین خلاقیت و نوآوری در تولید محصولات را باید در اولویت برنامه‌های خود قرار دهند.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه برای تولید صادرات محور باید زیر ساخت های کلان و فضای کسب و کار مناسب در جامعه مهیا باشد، یادآورشد: جدااز این باید به بحث افزایش اعتماد عمومی فعالان فضای کسب و کار و تقویت امنیت اقتصادی جهت توسعه سرمایه گذاری در بخش تولید توجهی ویژه کرد.

برنامه «راه ابریشم» کاری از گروه صنعت و بازرگانی به تهیه کنندگی مهرگان سوادکوهی یکشنبه، سه شنبه و پنجشنبه ساعت ۱۶.۳۰ به مدت ۲۵ دقیقه با هدف توسعه تجارت بین الملل به نفع بخش صادرات ایران به ویژه صادرات غیر نفتی و معرفی مقصدهای مناسب صادراتی کشور از رادیو اقتصاد پخش وعلاقه مندان می‌توانند برای دریافت فایل صوتی برنامه به سایت این رادیو مراجعه کنند.

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا