ارتباطات و فناوري اطلاعاتامور زیربنایی

افزایش کیفیت سرویس‌های مخابراتی در تهران و یزد

مدیرعامل شرکت مخابرات ایران با اعلام شروع واگذاری سرویس بر بستر POTN در استان تهران و یزد گفت: در راستای نوسازی و مدرن سازی شبکه‌های زیرساختی حوزه ارتباطات ثابت، ظرفیت انتقال شبکه در استان‌های تهران و یزد افزایش قابل‌توجهی یافته است.

به گزارش آرمان اقتصادی، سیدمجید صدری با اشاره به واگذاری سرویس بر بستر POTN خاطرنشان کرد: این دو شبکه مشتمل بر ۱۹۵ سایت بوده و ظرفیت بالغ‌ بر ۱۶ ترا بیت بر ثانیه را در سمت سرویس به متقاضیان ثابت و سیار واگذار می‌کند.

وی افزود: انواع پورت‌های TDM و IP بـا ظرفیت‌های ۱۰۰G/۱۰G/۱G/STMx/E۱ در این شبکه قابل‌واگذاری است.

همچنین بخوانید

مدیرعامل شرکت مخابرات ایران خاطرنشان کرد: در حال حاضر ۱۱۰ سایت از این شبکه در دو استان مذکور راه‌اندازی و آماده واگذاری سرویس است.

صدری ادامه داد: یکی از نکات کلیدی این پروژه ارائه انواع مختلفی از پورت‌های TDM و اترنت (ازجمله پورت‌های ۱۰۰G باقابلیت لایه ٢) بر روی بستر انتقال برای متقاضیان (غالباً اپراتورهای سیار) است که کیفیت و ظرفیت بسیار بالا و انعطاف‌پذیری را ایجاد می‌کند.

وی  اضافه کرد: از نکات برجسته دیگر این فناوری، امکان استفاده از هم‌افزایی شبکه IP و Optical در راستای بهبود کیفیت، افزایش ظرفیت و کاهش هزینه شبکه‌سازی است.

مدیرعامل شرکت مخابرات ایران افزود: در این راســتا برای اولین بار، فناوری Optical+IP که نمودی از کیفیت و ظرفیت بالا در شبکه‌های زیرســاختی اســت در نواحی اجراشده در دو اســتان مذکور محقق می‌شود.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا