امور زیربناییراه و ساختمان

قصد نداریم به خاطر استیفای حقوق خودمان حق دیگران را زیر پا بگذاریم/ از کارگران حمایت می‌کنیم

سخنگوی دولت تاکید کرد:‌ این امر می‌تواند به کشاورزان و کارگران لطمه وارد کند و ما قصد نداریم به خاطر استیفای حقوق خودمان حق دیگران را زیر پا بگذاریم.

نوبخت در پاسخ به سوال خبرنگار سیاسی ایلنا، درباره اعتراض رانندگان کامیون‌ها که منجر به بالا رفتن قیمت اقلام کشاورزی شده و نارضایتی‌هایی را به همراه داشته است، گفت: وزارت راه و شهرسازی با این زحمت‌کشان توافقاتی داشته‌اند و اگر دستمان برسد برای این اقشار زحمت‌کش بیشتر تلاش خواهیم کرد.

وی ادامه داد: طبق گزارشی که دیروز به دست من رسید حدود ۵۵ هزار بارنامه ثبت شده است. این امر می‌تواند به کشاورزان و کارگران لطمه وارد کند و ما قصد نداریم به خاطر استیفای حقوق خودمان حق دیگران را زیر پا بگذاریم.

رئیس سازمان برنامه و بودجه در پاسخ به سوال دیگر ایلنا در خصوص مشکلات جامعه کارگری و اعتراضات آنان گفت: در این زمینه هم بخش دولتی دخیل است و هم بخش خصوصی، تلاشمان این است که از کارگران حمایت کنیم.

وی ادامه داد: با توافقاتی که با وزارت کار شد، تلاش شده حقوق کارگران حفظ شود.

نوبخت تاکید کرد: البته کارفرمایان ما هم مشکلاتی دارند که باید آن‌ها را حل کنیم. واحدهای تولیدی نیاز به مواد اولیه دارند که با همان ارز ۴ هزار ۲۰۰ تومانی وارد کشور می‌شوند.

رئیس سازمان برنامه و بودجه خاطرنشان کرد: ما نمی‌خواهیم حقوق هیچ کارگری ضایع شود و باید در چارچوب قانون بر روابط بین کارفرمایان و کارگران نظارت کنیم.

منبع

ایلنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا