بانک و بیمهطلا و ارز

رشد تقاضا عامل افزایش قیمت طلا و سکه

رییس کمیسیون تخصصی طلا و جواهر اعلام کرد: رشد تقاضا در بازار سبب شده تا با وجود کاهش قیمت اونس جهانی طلا، قیمت مصنوعات و مسکوکات طلا در بازار ایران رو به افزایش باشد.

«محمد کشتی آرای» اظهار داشت: امروز و پس از بازگشایی بازارهای جهانی، قیمت هر اونس طلا ۶ دلار کاهش داشت اما در بازار ایران افزایش تقاضا سبب شده تا این روند کاهشی نه تنها اثرگذار نباشد بلکه قیمت طلای خام و سکه افزایش یابد.

همچنین بخوانید

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی به نقل از ایرنا، وی افزود: امروز قیمت هر سکه تمام بهار آزادی طرح جدید با ۱۶ هزار تومان افزایش به ۲ میلیون و ۵۶ هزار تومان و هر گرم طلای ۱۸ عیار با رشد ۲ هزار تومانی به ۱۹۱ هزار تومان رسیده است.

این فعال صنعت طلا و جواهر در پاسخ به اینکه چرا در ماه رمضان که بازارها با افت تقاضا روبرو می شود، قیمت ها در بازار طلا رشد کرده است، گفت: به طور معمول در نیمه نخست این ماه تقاضا در بازار رو به افزایش می نهد و در نیمه دوم از حجم تقاضاها کاسته می شود.

کشتی آرای با تاکید بر اینکه عرضه سکه های پیش فروش شده در زمان عرضه در بازار اثرگذار بود و نرخ سکه تمام را به یک میلیون و ۹۰۰ هزار تومان کاهش داد، گفت: باید منتظر عرضه سکه در سررسیدهای سه ماهه و ۶ ماهه باشیم تا اثر خود را در بازار بگذارد.

منبع

اقتصاد.آنلاین

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا