بانک و بیمهطلا و ارز

بانک مرکزی اعتقادی به میخکوب شدن نرخ ارز ندارد/ تعدیل نرخ ارز با توجه به وضعیت تراز تجاری و وضعیت متغیر بنیادی اقتصاد کلان

بانک مرکزی اعتقادی به میخکوبی نرخ ارز ندارد و تلاش کرده است تا نرخ ارز را تثبیت و در کوتاه مدت در بازار ثبات ایجاد کند.

به گزارش آرمان اقتصادی، معاون پژوهشکده پولی و بانکی بانک مرکزی، گفت: بانک مرکزی اعتقادی به میخکوبی نرخ ارز ندارد و حتی طی روزهای اخیر شاهد افزایش قیمت محدود نرخ ارز بودیم. حمید زمان زاده، درباره ثبات بازار ارز بدون میخکوب نرخ، اظهارداشت: بازار ارز در ماه های اخیر به دلیل مجموعه عوامل داخلی و خارجی با تلاطم هایی مواجه شد که خوشبختانه با اقدامات دولت و بانک مرکزی در بحث بازار ارز و مقررات گذاری در این حوزه ثبات نسبی در بازار ایجاد شد.

وی ادامه داد: از طرفی همزمان بانک مرکزی نیز تلاش کرد تا نرخ ارز را تثبیت و در کوتاه مدت در بازار ثبات ایجاد کند. در چند روز اخیر هم شاهد افزایش محدوده نرخ ارز بودیم که این نشان دهنده این است که بانک مرکزی اعتقادی به میخکوب کردن نرخ ارز در یک نرخ مشخص ندارد.

معاون پژوهشکده پولی و بانکی بانک مرکزی در ادامه خاطر نشان کرد: از آنجایی که تعدیلات لازم با توجه به وضعیت تراز تجاری و وضعیت متغیر بنیادی اقتصاد کلان صورت خواهد گرفت، بنا بر مجموعه این شرایط بازار در حال حاضر شرایط باثباتی دارد.

زمان زاده در ادامه گفت: همچنین خروج آمریکا از برجام نیز با موضع گیری معقولانه دولت مواجه شد که موجب حفظ ثبات بازار و چشم انداز مثبت شد. وی درباره مذاکرات ایران و اتحادیه اروپا، روسیه و چین و تاثیر آن بر بازار ارز اظهارداشت: اگر به توافق با اتحادیه اروپا برسیم تهدیدها و تحریم های آمریکا نیز حداقل تاثیر را بر اقتصاد کشور خواهد داشت.

وی افزود: به نظر من ما می توانیم مذاکرات و برجام را با شرکای اروپایی، چین و روسیه به پیش ببریم و همچنین وضعیت اقتصاد کلان و بازار ارز را با ثبات نسبی مدیریت کنیم

منبع

اقتصاد.آنلاین

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا