امور زیربناییراه و ساختمان

حجم معاملات مسکن کاهش یافت

نائب رئیس اول اتحادیه صنف مشاوران املاک کشور از کاهش نسبی حجم معاملات مسکن در هفته نخست خرداد ماه سال جاری خبرداد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، حسام عقبایی در برنامه « روز از نو» رادیو اقتصاد افزود: پیش بینی می شود معاملات در حوزه مسکن طی ماه مبارک رمضان و در آستانه تیر ماه با ثبات قیمتی مواجه شود.

همچنین بخوانید

وی همچنین اظهارداشت: ثبات قیمت ها پس از ماه رمضان تا پایان فصل تابستان با همان روند افزایشی اسفند ماه سال گذشته استمرار خواهد یافت.

نائب رئیس اول اتحادیه صنف مشاوران املاک کشور گفت: فصل اجاره نشینی هر ساله از خرداد ماه آغاز و تا اواخر شهریورماه ادامه پیدا می کند.

وی در ادامه افزود: هم اکنون رشد اجاره بها در شهرهای کوچک خیلی محسوس نیست ولی در شهرهای بزرگ بطور متوسط تا ۱۰ درصد افزایش داشته است.

عقبایی ضمن اشاره به این جمله که نرخ اجاره بها در برخی از نقاط شهرهای بزرگ از مرز تورم عبور کرده است، اظهار داشت: امید می رود حداکثر رشد اجاره بها در این شهرها بطور متوسط بیش از ۱۵ درصد نباشد.

وی همچنین در خصوص دلائل رشد اجاره بها نیز به رادیو اقتصاد گفت: افزایش قیمت مسکن ، عدم توازن بین عرضه و تقاضا، کاهش سود بانکی، نوسانات ارزی و تورم عمومی از جمله این موارد است.

نائب رئیس اول اتحادیه صنف مشاوران املاک کشور افزود: افزایش قیمت مسکن در بین فاکتورهای مختلف اصلی ترین عامل رشد اجاره بها در کشور محسوب می شود.

وی درادامه با تاکید بر اینکه مدیریت روانی در حوزه اجاره‌بها بسیار مهم است، یادآورشد: با توجه به اینکه توازن عرضه و تقاضا در حوزه خرید و فروش و اجاره وجود ندارد مدیریت روانی بازار امر ضروری به نظر می رسد تا جلوی سودجویی و حباب نرخ‌ها گرفته شود.

برنامه «روز از نو» کاری از گروه کشاورزی شبکه تخصصی رادیو اقتصاد است که از شنبه تا پنجشنبه هر روز ساعت ۶.۳۰ به مدت ۸۵ دقیقه به تهیه کنندگی «لیلا امیدیگانه و مهدی شیار» با هدف فراهم ساختن لحظات شاد و مفرح صبحگاهی توام با افزایش سطح آگاهی اقتصادی شنوندگان بر روی موج اف‌ام ردیف ۹۸ قرار می‌گیرد و علاقمندان جهت دریافت فایل صوتی برنامه می‌توانند به سایت این رادیو مراجعه کنند.

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا