امور زیربناییتعاون و اشتغال

افزایش حقوق ۹۷ به روش پلکانی معکوس

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: امسال حقوق کارکنان دولت به صورت پلکانی معکوس بین ۲ تا۲۰ درصد افزایش پیدا می کند.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، محمد حسن نژاد در برنامه « روی خط بازار» رادیو اقتصاد افزود:بعید به نظر می رسد طرح استفساریه مجلس شورای اسلامی در خصوص افزایش ۲۰درصدی حقوق کارمندان حداقلی‌بگیر دولت مورد ایراد شورای نگهبان واقع شود.

 

همچنین بخوانید

وی همچنین اظهارداشت: مصوبات مجلس شورای اسلامی زمانی مورد ایراد شورای نگهبان قرار می گیرد که مغایر شرع و قانون اساسی باشد.

عضو کمیسیون اقتصادی خانه ملت گفت: طرح استفساریه مجلس در خصوص افزایش ۲۰درصدی حقوق کارمندان حداقلی‌بگیر دولت بار مالی ندارد و اگر هم داشته باشد مغایر با اصل ۷۵ قانون اساسی نیست.

وی در ادامه با بیان اینکه بودجه نویسی از اصل ۷۵ قانون اساسی مستثنی است، افزود: مجلس شورای اسلامی نمی تواند هزینه ای را بر دولت تحمیل کند مگر این که منابع درآمدی هزینه ای مربوطه را تعیین کند.

حسن نژاد در بخش دیگری از سخنان خود اظهارداشت: فاصله حقوقی کارکنان دولت باعث شکاف طبقاتی جدی در جامعه شده است.

وی در مصاحبه با رادیو اقتصاد یادآورشد: مجلس به دنبال کاهش شکاف مزبور از طریق افزایش حقوق بصورت پلکانی معکوس است به این معنا که رشد ضریب حقوق کارکنان حداقلی بگیر دولت ۲۰ درصد و در برابر ضریب حقوق کارکنان با دریافتی بالا دو درصد اعمال شود.

برنامه «روی خط بازار» کاری از گروه کشاورزی شبکه رادیویی اقتصاد است که از شنبه تا پنجشنبه هر روز ساعت ۱۱ به مدت ۵۵ دقیقه به تهیه کنندگی «الهام مصطفوی و فرزانه صادقیان» با هدف ارائه یک تصویر بزرگتر و کاملتر و قابل درک از رویدادهای مهم اقتصادی و رفع ابهامات اقتصادی بر روی موج اف ام ردیف ۹۸ قرار می‌گیرد.

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا