بانکبانک و بیمه

ماموریت جدید مجلس به بانک مرکزی


سخنگوی هیات رئیسه مجلس در تشریح نشست غیر علنی امروز مجلس گفت: مجلس به بانک مرکزی ماموریت داد که بانک‌های سرمایه‌گذاری برای ارائه تسهیلات به تولیدکنندگان ایجاد کند.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی (ECOIDEAL)، بهروز نعمتی در جمع خبرنگاران در تشریح نشست غیرعلنی مجلس گفت: با توجه به مشکلاتی که در مجموعه‌های اقتصادی وجود دارد هیات رئیسه مجلس تصمیم گرفت که از وزیر اقتصاد و دارایی و رئیس کل بانک مرکزی دعوت کند تا در نشست غیرعلنی درباره مسائل اقتصادی کشور گزارشی به نمایندگان ارائه دهند.

نعمتی با اشاره به ارائه گزارش مرکز پژوهش‌های مجلس گزارشی درباره مشکلات اقتصادی کشور اظهار داشت: چند مشکل به عنوان مشکل اصلی بخش‌های تولیدی کشور مدنظر قرار گرفت که تعدادی از نمایندگان که تخصص‌های اقتصادی دارند مطالبی در این باره عنوان کردند.
وی در ادامه افزود: در نهایت جمع‌بندی جلسه این شد که با توجه به فضایی که امروز در کشور وجود دارد بانک مرکزی تسهیلات لازم را برای رونق تولید در اختیار تولید‌کنندگان قرار دهد.
نعمتی تصریح کرد: در این راستا مقرر شد که بانک مرکزی بانک‌های سرمایه‌گذاری در کشور ایجاد کند.
سخنگوی هیئت رییسه مجلس خاطرنشان کرد: در مورد نرخ تورم هم بانک مرکزی مکلف شد ساز و کاری را مشخص کند که نقدینگی موجود در سطح جامعه را به سمت تولید حرکت دهد.
نعمتی با تاکید بر  اینکه ساختار بانک مرکزی باید اصلاح شود، گفت: در مجموع بانک مرکزی و کمیسیون اقتصادی مأموریت یافتند مشکلات را سامان دهند که امیدوارم با تمهیدات مجلس و دولت با ایجاد یک وحدت رویه مشکلات اقتصادی کشور رفع شود.
نماینده مردم تهران در مجلس با بیان اینکه بحث ارز در جلسات مختلف مجلس مورد بررسی قرار گرفته است، اظهار داشت: نشست امروز مجلس به مسائلی چون رکود مجموعه‌های تولیدی، تورم نقطه‌ای، نقدینگی و سوق آن به سمت تولید معطوف بود.

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا