اقتصاد کلان

مصرف کالای ایرانی ضامن اشتغال پایدار

 

یک فعال در صنعت چینی بهداشتی گفت: مصرف کالای ایرانی در ایجاد اشتغال پایدار و امنیت شغلی کارگران جامعه بسیار نقش آفرین است.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، سید محمدعلی حقی در برنامه «روز از نو» رادیو اقتصاد ضمن تاکید بر اینکه خرید کالای ایرانی باید به یک فرهنگ تبدیل شود، افزود: استفاده از کالاهای ساخت داخل موجب تقویت قدرت صنعتگران داخلی در تولید اجناس با کیفیت می شود.

همچنین بخوانید

وی همچنین اظهارداشت: تولید کنندگان داخلی امروز از توان لازم برای تولید کالاهای مشابه و حتی بهتر از نمونه خارجی برخوردارند.

یک فعال در حوزه صنعت چینی بهداشتی گفت: ترجیح مردم به مصرف کالای داخلی در بحث اشتغال، کار آفرینی، در آمد زایی، کاهش نرخ بیکاری، رفاه عمومی، توسعه صادرات، ارزآوری و غیره بسیار نقش آفرین است.

وی در ادامه ضمن اشاره به نابرابری تقسیم عادلانه کار در سطح کشور افزود: تولید کنندگان هرچقدر از پایتخت ( تهران) دور می شوند به همان نسبت و حتی بیشتر هزینه های تولیدی آنان افزایش پیدا می کند.

حقی تصریح کرد: اگر دولت با سیاست های تشویقی و حمایتی بتواند این جهت را به نفع نقاط نیمه برخوردار و غیر برخوردار تغییر دهد بدون شک فعالیت های تولیدی در مناطق مورد اشاره انتفاع بیشتری برای سرمایه گذاران و کار آفرینان ایجاد و به تبع سرمایه ها به سمت و سوی مورد نظر هدایت خواهد شد.

یک فعال در حوزه صنعت چینی بهداشتی گفت: این امر ضمن رفع محرومیت، ایجاد اشتغال، افزایش تولید موجب بهره گیری از ظرفیت تمام نقاط به نفع اقتصاد کشور می شود.

وی افزود: در حال حاضر از ظرفیت سراسر مملکت به نحو باید و شاید در راستای تولید و اشتغال استفاده نمی شود بلکه بیشتر تمرکز روی شهرهای بزرگ مانند تهران، اصفهان، مشهد، تبریز وغیره است.

برنامه «روز از نو» کاری از گروه کشاورزی شبکه تخصصی رادیو اقتصاد است که از شنبه تا پنجشنبه هر روز ساعت ۶.۳۰ به مدت ۸۵ دقیقه به تهیه کنندگی «لیلا امیدیگانه و مهدی شیار» با هدف فراهم ساختن لحظات شاد و مفرح صبحگاهی توام با افزایش سطح آگاهی اقتصادی شنوندگان بر روی موج اف‌ام ردیف ۹۸ قرار می‌گیرد و علاقمندان جهت دریافت فایل صوتی برنامه می‌توانند به سایت این رادیو مراجعه کنند.

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا