صنعت، معدن، تجارت

پیش فروش گزینه مناسب برای تامین مالی

 

استادیار موسسه مطالعات و پژوهش های بازرگانی گفت: پیش فروش از جمله راهکارهای مناسب تامین مالی اقتصاد در هر کشوری است.

به گزارش آرمان اقتصادی، داوود چراغی در گفتگو با رادیو اقتصاد افزود: این مهم به نوعی بستر خرید و مصرف خیلی از کالاها بالاخص گران قیمت را برای اقشار مختلف جامعه فراهم می کند.

همچنین بخوانید

وی همچنین اظهارداشت: گسترش فرهنگ پیش فروش راهکاری مناسب برای تحرک بخشی به چرخ اقتصاد، پویایی تولید و پایداری اشتغال در جامعه است.

استادیار موسسه مطالعات و پژوهش های بازرگانی گفت: استفاده بهینه از روش تامین مالی مزبور مستلزم تدوین ضوابط اصولی، نظارت و کنترل موثر است تا برخی افراد از این قضیه سوء استفاده نکنند.

وی افزود: بحث پیش فروش باید مبتنی بر قوانین و مقررات باشد به نحوی که حق و حقوق مصرف کنندگان و تولیدکنندگان به بهترین شکل ممکن تامین شود.

چراغی تصریح کرد: پیش فروش از جمله روش های تامین مالی در اقتصاد است که در شرایط سخت رکودی، کمبود نقدینگی و کاهش عرضه نسبت به تقاضا بیشتر مورد استفاده قرار می گیرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود ضمن اشاره به بازار مسکن کشورگفت: این بازار نیازمند تغییر و تحول اساسی است.

استادیار موسسه مطالعات و پژوهش های بازرگانی افزود: بخش مسکن از جمله بخش‌های مهم اقتصادی است که رابطه تنگاتنگ و گسترده‌ای با دیگر بخش‌های اقتصادی دارد.

وی تصریح کرد: این بخش در بحث بودجه خانوار، تولید ناخالص داخلی، ارتباط گسترده با سایر بخش‌های اقتصادی و همینطور نقش بسیار پر رنگی در تغییر شاخص های کلان اقتصادی مانند رشد اقتصادی، اشتغال و عوامل تولید ایفا می کند.

چراغی در مصاحبه با رادیو اقتصاد اذعان داشت: بخش مسکن موتور رشد اقتصادی در کشور به شمار می رود.

وی در ادامه تاکید کرد: هرچقدر بحث پیش فروش در جهت تولید اعم از مسکن، خودرو و بسیاری موارد دیگر بکارگیری شود به یقین منابع اقتصاد مملکت بهبود پیدا خواهد کرد.

برنامه «نود و هشتی ها» کاری از گروه اقتصاد و جامعه به تهیه کنندگی «غلامرضا عزتی مهدی شیار» از شنبه تا پنجشنبه ساعت ۱۷ به مدت ۸۵ دقیقه با هدف اطلاع رسانی درباره موضوعات اقتصادی با جلب مشارکت و تعامل مخاطبان و ارتقای فرهنگ اقتصادی با تاکید بر اقتصاد مقاومتی و ترویج سبک زندگی اسلامی – ایرانی از رادیو اقتصاد پخش و علاقمندان می‌توانند جهت دریافت فایل صوتی برنامه به سایت این رادیو مراجعه کنند.

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا